یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 59744

مشکل خشکی پوست با شروع فصل پاییز، شایع می‌شود و خشکی، سردی هوا و وزش باد سبب افزایش تبخیر آب از پوست بدن می‌شوند.

سردی هوا و خشکی پوست
سلامت نیوز : کارشناس اداره غذا و دارو دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور گفت: هوای گرم و خشک منازل پوست را از جذب رطوبت کافی محروم کرده و سبب ایجاد خشکی، قرمزی و حتی چروک در پوست می‌شود.

دکتر عاطفه امیری بیان داشت: خشک شدن بیشتر پوست نیاز پوست را به کرم‌های مرطوب ‌کننده دو چندان می‌کند.کارشناس اداره غذا و دارو دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور ادامه داد: در اثر خشکی لایه شاخی روی پوست ترک خورده و پوسته پوسته می‌شود و کرم‌های مرطوب‌کننده و نرم‌کننده می‌توانند این خشکی را درمان کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دکترامیری عنوان کرد: بهتر است همیشه قبل از خروج از خانه پوست صورت را با کرم مرطوب کننده بپوشانید و در صورت خشکی شدید پوست، این کار روزانه چندین نوبت تکرار شود.وی توضیح داد:  باید کرم‌های مرطوب‌کننده به آسانی جذب پوست شده و اثری از چربی بر روی پوست باقی نگذارد.

کارشناس اداره غذا و دارو دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور گفت: استفاده هفتگی از ماسک‌های مرطوب کننده و نیز داشتن دستگاه مرطوب کننده هوا در محیط منزل به منظور تامین رطوبت یکنواخت در محیط، می‌تواند در مرتفع کردن این مشکل موثر باشد.دکترامیری اظهار داشت: مصرف آب در درمان خشکی پوست ضروری و بهتر است برای شستشوی صورت از صابون‌های ملایم که فاقد pH قلیایی هستند، استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: مقادیر کافی از پروتئین، میوه و سبزیجات می‌تواند سلامت پوست را تامین کند همچنین مصرف میوه‌و سبزیجات حاوی ویتامین C برای پوست بسیار مفید است.کارشناس اداره غذا و دارو دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور یادآور شد: هویج به‌عنوان منبع مهم بتاکاروتن و ویتامین C بهتر است در برنامه غذایی گنجانده شود همچنین ویتامین‌های گروه B نیز برای ساخت چربی‌های مورد نیاز پوست لازم است.

دکترامیری بیان کرد: مصرف متعادل تخم مرغ و گوشت به تامین اسید آمینه‌های لازم برای سلول‌سازی پوست کمک می‌کند.وی اضافه کرد: گل همیشه بهار، اسطوخدوس، نعناع و بابونه از میان گیاهان دارویی، برای درمان خشکی پوست در اولویت قرار دارند که به صورت دم کرده یا به شکل بخور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha