یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 59751
سلامت نیوز : رئیس سازمان محیط زیست هر گونه توافق برای اهدا یوزپلنگ به هندوستان در ازای ورود شیر ایرانی را تکذیب کرد.

محمدجواد محمدی زاده در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه اخیرا سفری به هندوستان انجام داده و مذاکراتی با وزیر محیط زیست این کشور داشته است، اظهار کرد: با انتقال شیرهای ایرانی به زیستگاه اصلی خود به صورت قطعی توافق شد.

به گفته وی، زمانی این انتظار وجود داشت که شیر ایرانی را با یوزپلنگ ایرانی تبادل کنیم اما به این دلیل که یوزپلنگ ایرانی منقرض شده بود و مجددا احیا شده اما هنوز از خطر انقراض خارج نشده است و به تعداد انبوهی نرسیده اساسا آمادگی این تبادل را نداریم و جواب قطعی منفی دادیم.

محمدی زاده اظهار داشت: البته ابراز آمادگی کرده‌ایم تا بخشی از گونه‌های حیوانی در ایران که به شکل انبوه وجود دارند را بتوانیم مبادله کنیم. از جمله این گونه‌ها می‌توان به آهوی ایرانی اشاره کرد که حداقل 25 هزار راس از آن در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه یک طرح دیگر از سوی هندوستان مبنی بر انتقال یوزپلنگ ایرانی به یک مکان در خود ایران مطرح شد به گونه‌ای که پرورش آن به عهده آنها باشد گفت: برای این طرح نیز هنوز اعلام آمادگی نکرده‌ایم.وی افزود: در هر صورت بنا شده است کارشناسان هر دو طرف درباره چارچوب این توافق و عملیاتی کردن آن به مذاکره بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha