یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 59763

سلامت نیوز : تحقیقات جدید در انگلیس به اطلاعات جدید و قابل توجهی درباره یکی از وسایل درمانی مورد استفاده در درمان دردهای مزمن قسمت تحتانی پشت اشاره دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان انگلیسی بر اساس تحقیقات خود گفتند: تمرین های ذهنی و مدیتیشن تا حد زیادی می‌تواند به درمان دردهای مزمن قسمت تحتانی پشت و کاستن از آن کمک کند و از نظر اقتصادی نیز سالانه باعث جلوگیری از هزینه میلیون ها دلار برای درمان این مشکلات با دارو شود.این تحقیقات در نشریه ماه جاری مغز استخوان منتشر شده است.

محققان یک برنامه آموزشی فشرده 10 هفته ای را برای رهایی از دردهای قسمت تحتانی پشت تدوین کردند که شامل مجموعه ای از تمرین های ذهنی و مدیتیشن بود و آنها این برنامه را در مورد گروهی از افراد به کار بردند و سپس نتایج به دست آمده را با افرادی که از دارو و فیزیوتراپی بدین منظور استفاده می کردند، مقایسه کردند.محققان در نهایت به این نتیجه رسیدند که تمرین های ذهنی و مدیتیشن برای درمان دردهای مزمن قسمت تحتانی پشت از نظر اقتصادی نسبت به درمان دارویی بسیار مقرون به صرفه است.

محققان تاکید کردند که تمرین های ذهنی و مدیتیشن همچنین می تواند تعداد روزهای مرخصی گرفتن افراد و غیبت آنها از کار خود را کاهش دهد؛ امری که در نهایت راندمان فرد را بالا می برد و به نفع جامعه و بهبود وضعیت اقتصادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha