سلامت نیوز : باقر لاریجانی بعدازظهر امروز در مراسم تقدیر از گروه‌های آموزشی برتر و رتبه‌های برتر آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز جامع‌ترین دانشگاه در کشور است که 75 درصد ورودی‌های 100 نفر اول کنکور در این دانشگاه جذب می‌شوند و حتی برترین رتبه‌های دستیاری نیز این دانشگاه را به عنوان محل تحصیل انتخاب می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به وسعت حیطه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد:‌ بیش از 250 رشته و مقطع تحصیلی در این دانشگاه دایر است طی 5 سال گذشته  88 رشته جدید تخصصی، فوق تخصصی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه دایر شده است.

لاریجانی اجرای برنامه‌های مختلف در راستای ایجاد تحول در این دانشگاه را ضروری دانست و گفت: 100 برنامه آموزشی در دست انجام است که بازنگری کریکولوم آموزش پزشکی عمومی یکی از آنها است.

رئیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت ادامه داد: از مجموع 15 دانشکده دانشگاه علوم پزشکی تهران 6 دانشکده در چند سال اخیر تأسیس شده است و 110 مرکز تحقیقاتی در حیطه پژوهش مشغولند.به گفته لاریجانی نخستین پژوهشگاه پزشکی و نخستین پارک فناوری از شورای گسترش مجوز دریافت کرده‌اند و ۵ مرکز رشد هم در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی اذعان داشت: بنابر تأیید سایت ISI محصولات و مقالات دانشگاه علوم پزشکی تهران در عرصه پزشکی ۳ برابر دانشگاه بعدی است و در سال 2012 برای نخستین‌بار این دانشگاه برترین رتبه را در بین دانشگاه‌های کشور در تولیدات علمی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه 10 درصد تولیدات علمی کشور در علوم پزشکی تهران تأمین می‌شود، اظهار داشت: 30 تا 40 درصد تولیدات حوزه پزشکی نیز در این دانشگاه انجام می‌شود که تمام این مسائل علی‌رغم مشکلات موجود رخ می‌دهد.

لاریجانی با اشاره به آماری از ارائه خدمات پزشکی در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه گفت: 26 بیمارستان آموزشی و ۷ هزار تخت در مجموعه این دانشگاه خدمات ارائه می‌کنند و طی 6 ماهه اول امسال 145 هزار نفر در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه بستری شدند. همچنین 112 هزار جراحی انجام شده و 527 هزار نفر به اورژانس‌های زیرمجموعه‌ این دانشگاه مراجعه کردند.

میزان رضایتمندی از بستری در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران نکته‌ای دیگری بود که لاریجانی به آن اشاره کرد و گفت: علی‌رغم چالش‌های پیش‌رو سعی کرده‌ایم تا خدمات مناسبی را به مردم ارائه کنیم و 85 درصد مراجعان راضی از بیمارستان بیرون می‌روند ولی چالش‌های فراوانی در حوزه ارائه خدمات داریم. بسیاری از هزینه‌هایی که برای کیت‌ها و مواد مصرفی می‌کنیم بیشتر از تعرفه‌هایی است که دریافت می‌کنیم و کسری اعتبارات یکی دیگر از دغدغه‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

وی در مورد کسری بودجه گفت: ‌تاکنون 40 میلیارد تومان برای تأمین حقوق پرسنل با کسری بودجه مواجه بوده‌ایم که از منابع مختلف تأمین کرده‌ایم تا روند ارائه خدمات دچار مشکل نشود. از سوی دیگر در حالی که امسال بودجه عمرانی ما صفر است بسیاری از بخش‌های درمانی خود را با کمک خیرین و مجموعه‌های غیر انتفاعی گسترش داده‌ایم.لاریجانی افتتاح کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی تهران با 20 میلیارد تومان هزینه را یکی از این پروژه‌ها اعلام کرد و گفت: در هفته جاری نیز بیمارستان سینا افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ارتقاء وضعیت علمی و فرهنگی کشور را یکی از بایدهای این حوزه دانست و گفت: در کنار آموزش و پژوهش و ارائه خدمات درمانی باید نگاهمان را به پدیده‌ها عوض کنیم و اخلاق حرفه‌ای را جدی بگیریم.وی تأکید کرد: رصد فعالیت‌های ما در افق سلامت کشور یکی از ملزومات است و توجه کافی به عدالت در سلامت و تأمین دسترسی همه مردم به خدمات درمانی بسیار حائز اهمیت است.

لاریجانی خطاب به نخبگان حوزه پزشکی گفت: آماده‌ایم تا تمام نخبگان را بعد از فارغ‌التحصیلی در این دانشگاه جذب کنیم چرا که ما باید برای خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، تولید دارو و تجهیزات قدم‌های مؤثری برداریم.در این مراسم از رتبه‌های برتر آزمون دانشنامه‌ تخصصی و فوق تخصصی و ورودی دکترای تخصصی تمام رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha