یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 59794
سلامت نیوز :دکتر محمود شبستری در نخستین سمینار پژوهش و کاربردهای بالینی سلولهای بنیادی با اشاره به اینکه روش نوین  تزریق سلولهای بنیادی در عروق کرونر به منظور تولید سلولهای جدید و ترمیم سلولهای تخریب شده قلب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده از این روش درمانی می توان در بیماران دچار سکته قلبی، بیماران دچار نارسایی قلبی مزمن، نارسایی قلبی و افرادی که هیچ شانس بهبودی ندارند مورد استفاده قرار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروق در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در این روش درمانی سلولهای مغز استخوان از بیمار دریافت و پس از دریافت سلولهای بنیادی در عروق کرونر بیمار تزریق می شود، خاطر نشان کرد: تا کنون 19 بیمار با استفاده از این روش  مورد درمان قرار گرفته اند که نتایج آن بسیار رضایت بخش بوده است.

دکتر محمود شبستری در ادامه با اشاره به اینکه 13درصد بیماران دچار سکته های قلبی پس از 5 سال فوت می کنند، خاطر نشان کرد: اگر اقدامات درمانی از جمله استنت گذاری و باز کردن رگ،بر روی بیماران سکته قلبی در یک ساعت اولیه انجام شود امید به زندگی بیمار به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: با اقدامات موثری که در زمینه گسترش مراکز درمانی مجهز قلب و عروق در مشهد صورت گرفته است در حال حاضر 90 درصد بیماران دچار سکته قلبی در یک ساعت اولیه مورد عمل جراحی قرار می گیرند که این میزان برابر با استاندارد کشورهای اروپایی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل ستاد سلولهای بنیادی در دانشگاه را گامی مهم در راستای گسترش برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی و تولید علم عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تحقیقات گسترده ای در زمینه سلولهای بنیادی در گروههای مختلف علمی و پایه در دانشگاه در حال انجام است.

دکتر محمود شبستری تولید علم منجر به استناد را یکی از رسالت های مهم دانشگاه های کشور به منظور دستیابی به جایگاه برتر منطقه عنوان کرد و گفت: بر اساس ارزیابی های بین المللی انجام شده در حال حاضر ایران در تولید علم جایگاه 16 جهان را به خود اختصاص داده است که با ادامه این روند تا سال 2018  به رتبه چهارم جهان دست پیدا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha