دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 59797

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هم‌اکنون بیش از 7 میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش هیچ بیمه‌ درمانی قرار ندارند.

7 میلیون ایرانی زیر پوشش بیمه‌ای نیستند

سلامت نیوز : حسینعلی شهریاری امروز در گفت‌وگو با فارس در زاهدان اظهار داشت: برای اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، باید تمامی ایرانیان دفترچه درمان داشته باشند که هم‌اکنون بیش از هفت میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش هیچ بیمه‌ درمانی قرار ندارند.شهریاری با اشاره به مزایای بیمه سلامت ایرانیان گفت: قرار است برای رسیدن به اهداف بیمه سلامت ایرانیان تمامی دفترچه‌های درمانی یکسان شود.

مصوبات مجلس از سوی دولت اجرایی نشده است

رئیس کمیسون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر مصوبات مجلس شورای اسلامی در حوزه بهداشت و درمان تاکنون از سوی دولت اجرایی نشده است.قرار بود 10 درصد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به حوزه سلامت و برای بیماران سرطانی، صعب‌العلاج و نادر اختصاص یابد، با وجود اینکه در مجلس شورای اسلامی مصوبشد، اما تاکنون از سوی دولت اجرایی نشده است.

وی افزود: هم‌اکنون در بحث بهداشت و درمان قوانین بسیار خوبی تصویب شده که پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن آن در حال انجام است.نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بسیاری از قوانین در حوزه بهداشت و درمان هنوز اجرایی نشده که به دنبال بررسی دلایل آن هستیم.

شهریاری گفت: قرار بود در قانون برنامه پنجم توسعه سهم هزینه‌های پرداختی از سوی مردم به زیر 30 درصد برسد که هنوز آنطور که باید اقدامی صورت نگرفته و هم‌اکنون مردم 70 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.وی ادامه داد: فراهم کردن زمینه‌های ماندگاری پزشکان در مناطق محروم از دیگر مصوباتی است که هنوز آن‌طور که باید عملیاتی و اجرایی نشده است.

کمبود دارو در کشور به دلیل کارشکنی‌های بانک مرکزی است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بانک مرکزی به موقع گشایش اعتبار انجام نداد، بسیاری از داروهای حیاتی مردم، بیماران سرطانی و صعب‌العلاج حتی معلولان و دیالیزی‌ها کمیاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha