سلامت نیوز : عبدالجلیل کلانتر هرمزی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به هشتمین سفر تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم در بین زمانی اعیاد قربان و غدیر در استان خوزستان اظهار داشت: در این زمینه 1600 بیمار در منطقه رامهرمز مورد معاینه و جراحی پلاستیک رایگان قرار گرفتند.

وی افزود: این بیماران که دچار عارضه‌های شکاف لب، کام و ناهنجاری‌های مادرزادی سر و صورت بودند از سنین یک سال تا 40 سال مورد معاینه، ویزیت و در نهایت درمان و جراحی پلاستیک رایگان قرار گرفتند و تعداد یکصد نفر از آنان نیز به بیمارستان‌های دیگر ارجاع داده شدند.

کلانتر هرمزی ادامه داد: در هشتمین سفر تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم 64 بیمار تحت عمل جراحی رایگان قرار گرفتند که اگر این افراد می‌خواستند به تهران برای عمل جراحی مراجعه کنند باید برای هر عمل جراحی باید بین یک تا 6 میلیون تومان هزینه می‌کردند.

وی تصریح کرد: در این سفر بالغ بر 9 نفر از جراحان پلاستیک توانستند در طول چهار روز به بیماران دارای عارضه‌های شکاف لب، کام و ناهنجاری‌های سر و صورت که از شهرهای متعدد خوزستان و همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و اصفهان مراجعه کرده بودند خدمات داوطلبانه رایگان پزشکی ارائه دهند.

کلانتر هرمزی تصریح کرد: 70 بیمار نیز برای عمل جراحی و درمان نهایی تعیین شدند که  در سفر بعدی تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم به رامهرمز تحت عمل جراحی رایگان قرار می‌گیرند.

عضو انجمن جراحان پلاستیک اروپا ادامه داد: به هر حال تمام این خدمات داوطلبانه برای خدمت به مردم مناطق محروم صورت می‌پذیرد و اگر این افراد می‌خواستند برای معاینه، ویزیت و درمان به تهران مراجعه کنند حداقل باید یک میلیون تومان هزینه ایاب و ذهاب و اقامت در تهران را می‌پرداختند و همچنین از کار و زندگی خود نیز دچار مشکل می شدند.

کلانتر هرمزی با اشاره به استقبال مسئولان دانشگاه جندی‌شاپور و بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز خاطرنشان کرد: تمام خدمات به بیماران و کسانی که دارای ناهنجاری‌های سرو صورت بودند به صورت رایگان صورت پذیرفت و تعدادی از این افراد نیز که بالغ بر 100 نفر می‌شوند برای درمان نهایی به بیمارستان 15 خرداد تهران ارجاع شدند تا در سریع‌ترین زمان ممکن درمان آنان با تعرفه‌های دولتی صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha