دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 59823
سلامت نیوز : زكام به آبریزش بینی به طرف خارج حلق و سینه گفته می شود و می تواند در نتیجه سرماخوردگی ساده ایجاد شود و یا دنباله یك بیماری مهم تر مانند سرخك و آنفلوآنزا باشد. این بیماری در فصل پاییز بسیار متداول است ولی می توان با رعایت نكات خاص از این بیماری پیشگیری كرد.

-برای كاهش احتمال سرماخوردگی از تماس دست ها با بینی و صورت خود، حتی المقدور پرهیز كنید و به طور مداوم دست های خود را با آب گرم و صابون بشویید. این كار بویژه پس از قرار گرفتن در اماكن عمومی مثل فروشگاه ها، ایستگاه های اتوبوس و مترو، مدرسه و اداره، ضروری است.

-با مشورت پزشك، واكسن آنفلوآنزای فصلی را در زمان مناسب تزریق كنید. اما اگر پس از واكسن دچار علائم آنفلوآنزا شدید، با پزشك مشورت كرده و از داروی مناسب برای كاهش علائم استفاده كنید.

-همچنین توصیه می شود كه احتمال ابتلا به آلرژی های فصلی را با محدود كردن تماس خود با مواد آلرژی زا و پرهیز از قرار گرفتن در معرض هوای حساسیت زا كاهش دهید. برای این منظور، درها و پنجره ها را در طول ساعات صبح و قبل از ظهر ببندید چون در این ساعات میزان گرده های آلرژی زا در هوا به بالاترین حد می رسد.

-این روزها ممكن است با بالا و پایین شدن دمای هوا بدن شما عرق كند و در مواقع خنك شدن آن احتمال سرماخوردگی بسیار بالا خواهد رفت. همیشه به اندازه ای لباس بپوشید كه از به وجود آمدن این مشكلات جلوگیری شود.

-مصرف ویتامین های A و C كه در انواع میوه ها و سبزیجات به وفور یافت می شوند و از جمله آنتی اكسیدان ها به شمار می آیند، می تواند برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مؤثر باشد. میوه های ترش مزه مانند لیموترش و كیوی سرشار از ویتامین C هستند و برای درمان سرماخوردگی توصیه می شوند.

-از سونای استخرها استفاده كنید چرا كه وقتی به سونا می روید هوایی كه استنشاق می كنید بالاتر از 80درجه است و این درجه حرارت باعث از بین رفتن ویروس های سرماخوردگی می شود.

منبع : کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha