طبق پژوهشی که در استرالیا انجام شده است داشتن دوستان خوب به افراد کمک می کند که زندگی طولانی تری داشته باشند. این مطالعه به این نتیجه رسید که افرادی که شبکه ی دوستانشان وسیع تر بود به طور متوسط 22 درصد بیش از آن ها که شبکه ی دوستانشان کمتر بود زندگی می کردند. چرا اینگونه است؟ ...

دوست خوب ، باعث طول عمر میشود!

سلامت نیوز: طبق پژوهشی که در استرالیا انجام شده است داشتن دوستان خوب به افراد کمک می کند که زندگی طولانی تری داشته باشند. این مطالعه 1500 نفر را به مدت ده سال مورد مطالعه قرار داد.

به گزارش سلامت نیوز این مطالعه به این نتیجه رسید که آن ها شبکه ی دوستانشان وسیع تر بود به طور متوسط 22 درصد بیش از آن ها که شبکه ی دوستانشان کمتر بود زندگی می کردند. چرا اینگونه است؟

زیرا دوستان خوب رفتارهایی مانند سیگار کشیدن و خوردن الکل را که برای سلامتی به شدت مضر می باشند توصیه نمی کنند. و همراهی با آن ها از بیماری هایی مانند افسردگی و مانند آن جلوگیری می کند و حمایت عاطفی برای آن ها فراهم می کند. هم چنین وقتی مردم سنشان بالا می رود در انتخاب دوستانشان حساس تر می شوند بنابراین زمان بیشتری با افرادی که دوست دارند، سپری می کنند.

ارتباط نزدیک با بچه ها و خویشاوندان تاثیری در طولانی بودن زندگی افراد ندارد. خانواده و خویشاوندان بسیار مهم هستند ولی محققان می گویند به اندازه ی دوستان روی طولانی تر شدن زندگی افراد تاثیر ندارند. 


مزایای دوستان خوب
مطالعه ای در 1989 در دانشگاه استنفورد صورت گرفت که نشان داد زنانی که دارای سرطان سینه بودند و در گروه های حمایت گر شرکت کردند دو برابر کسانی که در این گروه ها شرکت نکردند زندگی کردند. آن ها هم چنین درد کمتری نسبت به دیگران تحمل می کنند. مطالعات دیگری در دیگر دانشگاه ها صورت گرفت که نشان دادند که آنها که از حمایت های اجتماعی برخوردار هستند با استرس خود بهتر مقابله می کنند.
دوستان شما در مواجه شدن با رخدادهای نامطلوب کمک می کنند. آن ها حمایت عاطفی و اطلاعات لازم را برای مقابله ی شما با آن شرایط در اختیار شما قرار می دهند.


دوستان شما به شما کمک می کنند از خودتان بهتر مراقبت کنید. افرادی که دچار حمله ی قلبی می شوند و دوستان کمتری دارند زودتر از آن هایی که دچار حمله ی قلبی می شوند و دوستان بیشتری دارند، می میرند. داشتن دوستان زیاد حتی باعث می شود که شما کمتر دچار سرماخوردگی شوید حتی اگر در معرض ویروس های بیشتری قرار گیرید چرا که با آدم های بیشتری مرتبط هستید. 


افرادی که از حمایت اجتماعی بیشتری برخوردارند کمتر دچار بیماری های قلبی می شوند و سیستم ایمنی آن ها کمتر دچار مشکل می شود. کلسترول خون آن ها کمتر است. انسان تمایل دارد که در گروه باشد. ما همیشه به دیگران برای نجاتمان نیاز داریم. بنابراین انسان های اجتماعی تر دارای آرامش بیشتری هستند در نتیجه سالم تر هستند. 


به طور کلی زنان در دوستی هایشان موفق تر هستند. آن ها با استرس و امثال آن با داشتن حمایت های اجتماعی و عاطفی بیشتر از جانب دوستانشان مقابله می کنند.

دوستی های زنان باعث می شود که آن ها مشکلات روانشناختی و استرس کمتری را تجربه کنند. زنان در دوستی هایشان بیشتر حمایت عاطفی از هم می کنند و به حرف های هم گوش فرا می دهند در حالی که مردان بیشتر هم دیگر را کمک می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha