سلامت نیوز :هادی ساداتی امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری درباره آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی در مازندران گفت: بازرسی از بیمه کارگران ساختمانی در برخی شهرها در حال انجام است.وی تصریح کرد: با همه تلاش‌هایی که انجام شد و با تاکید مدیرکل تامین اجتماعی مازندران، در برخی شهرها مسئولان تامین ‌اجتماعی با انجمن‌های کارگران ساختمانی همکاری نمی‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: مدیران تامین اجتماعی در برخی شهرها تمایل به همکاری با بازرسان ندارند که در این زمینه می‌توان به مسئولان تامین اجتماعی دو شهر قائمشهر و آمل اشاره کرد.وی با اشاره به اینکه برای بازرسی‌ها نیاز به همکاری انجمن‌ها داریم، خاطرنشان کرد: کسانی که از طریق انجمن‌ها بیمه شدند مطمئن نیستیم کارگر ساختمانی  باشند. بسیاری از بیمه‌شدگان فقط به صرف داشتن کار و مهارت بیمه شدند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری سراسر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر بیمه 600 هزار کارگر ساختمانی در کشور خاطرنشان کرد:  بر اساس برنامه قرار بود تا پایان امسال  600 هزار کارگر بیمه شوند و صحت و سقم آمار این آمار چون توسط  تامین اجتماعی لیست افراد ارائه نمی‌شود ممکن است دچار مشکل باشد.

وی دلیل عدم صحت و سقم آمار را عدم ارائه اسامی توسط تامین اجتماعی اعلام کرد و بیان داشت: اگر اسامی ارائه شود مشخص می‌شود که کسانی که بیمه شدند واقعا کارگران ساختمانی هستند یا خیر.این مسئول اضافه کرد: آماری که توسط تامین اجتماعی در مورد  بیمه کارگران ساختمانی ارائه می‌شود دارای شبهه است.

ساداتی با اشاره به دستورالعمل بیمه کارگران ساختمانی بیان داشت: قرار بود از سال 89 تاکنون هر سال 200 هزار نفر بیمه شوند.مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران ادامه داد: مسئولان تامین اجتماعی اعلام می‌کنند که تاکنون حدود 600 هزار نفر بیمه شدند.وی اضافه کرد: مسئولان تامین اجتماعی حتی به دفتر تحقیق و تفحص مجلس نیز آمار و اسامی دقیق بیمه‌شدگان کارگران ساختمانی را نیز اعلام نکردند.

ساداتی یادآور شد: ما قبلا تقاضا کردیم که اسامی بیمه‌شدگان کارگر ساختمانی در اختیار ما قرار بگیرد تا صحت و سقم بیمه‌شدگان مشخص شود که تاکنون این آمار در اختیار ما قرار نگرفت. اسامی که در مازندران اعلام شد چون از فیلتر عبور نمی‌کند دچار مشکل است.مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران خاطرنشان کرد: در مازندران طی سال اول طرح 6 هزار و 800 نفر، سال دوم 4 هزار و 800 و امسال 4هزار و 500 نفر سهمیه داشته است.

مسئول بیمه کارگران ساختمانی مازندران در مورد برداشتن سقف سهمیه بیمه کارگران ساختمانی بیان داشت: هنوز سقف سهمیه برداشته نشد و در تلاش هستیم از طریق نمایندگان و اعضای کمیسیون اجتماعی و عمران و کمیسیون‌های فرعی مرحله یک فوریتی را انجام دهیم.وی اضافه کرد: برداشتن سقف بیمه باید  نهایی و در کمیسیون‌ها بررسی و همین هفته جاری از طریق نمایندگان وارد صحن علنی و به رای گذاشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha