سلامت نیوز : حسن اشتری امروز در گفت‌و‌گو با فارس در ارومیه اظهار داشت: گاهی دیده می‌شود بیماران چون قادر به تصفیه حساب با بیمارستان نیستند دیر نسبت به ترخیص کردن آنها اقدام می‌شود بنابراین چنین مسائلی موجب وارد شدن آسیب روحی به بیماران صعب‌العلاج شده و این مشکلات روحی بر ناراحتی جسمی آنها افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم کرد تا در خفا مشکلات درمانی و دارویی بیماران حل شود اما، گاهی در بیمارستان و مراکز درمانی در ارتباط با بیماران کم‌بضاعت صحنه‌هایی خلق می‌شود که در شان مسئولان نیست هرچند در موارد معدودی هم با پشتیبانی خیران و مذاکره با روسای بیمارستان‌ها نسبت به حل مشکل بیماران صعب‌العلاج مبادرت می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی با اظهار به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در راس آن وزارت بهداشت و درمان برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج تلاش زیادی می‌کنند اضافه کرد: با وجودی که در این ارتباط تلاش زیادی می‌شود اما، برای حذف فرانشیز یا کاهش دادن آن باید تدابیر لازم اتخاذ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان به اهمیت نهادینه‌سازی تفکر اهدای عضو اشاره کرد و افزود: این مبحث در مواد قانونی و توسط مراجع تقلید مورد تایید قرار گرفته است بنابراین برای ورود به این مبحث نه‌تنها مشکلی وجود ندارد بلکه جزای خیر نیز به همراه دارد پس باید افکار عمومی را با این مبحث بیشتر آشنا کرد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی اظهار داشت: افرادی که برای شرکت در این اقدام خداپسندانه علاقه‌مند هستند می‌توانند از طریق مراجعه به دفتر انجمن نسبت به دریافت کارت‌های اهدای عضو و پر کردن آن اقدام کرده و در مرحله بعد خود به عنوان مبلغ در این مبحث شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha