سلامت نیوز : سیدعلی آقاپور امروز در گفت‎وگو با فارس در گرگان اظهار داشت: در صدد هستیم تا میزان تعرفه‎ها را منطقی و مابه‌التفاوت تعرفه‎ها در سیستم‎های دولتی را اصلاح کنیم.وی تصریح کرد: پزشکانی که عضو هیئت علمی هستند و در سیستم دولتی کار می‎کنند با تعرفه خاص هیئت علمی به مردم خدمت ارئه کرده و ما نیز به همان نسبت، خدمات و مابه‌التفاوت پرداخت تعرفه را جایگزین می‎کنیم.

مهر ماه سال‎ جاری 50 پزشک جدید وارد سیستم شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه پدیده زیرمیزی نتیجه یک سری اتفاقات است خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از این معضل نسبت به افزایش پزشکان تمام‌وقت در بیمارستان‎ها اقدام کرده و بیمارستان‎ها را توسعه داده‌ایم.

آقاپور با بیان اینکه سال گذشته 60 پزشک متخصص و فوق‎تخصص در سیستم دولتی مشغول به کار هستند تصریح کرد: تا مهر ماه سال ‎جاری نیز 50 پزشک جدید وارد سیستم شدند.وی ادامه داد: در کنار راه‎اندازی بیمارستان‎های پیامبر اعظم(ص) برای پزشکان مشوق‎هایی در نظر گرفته شده و همه آنها را تمام وقت کردیم تا خدمات مطلوب دولتی انجام شود و بیشتر افراد مشکلاتشان را در این بخش حل کنند.

وضعیت گلستان در مواجهه با معضل زیرمیزی مطلوب است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه طبیعتا یک سری مشکلات در این زمینه وجود دارد متذکر شد: اگر موردی مبنی بر تخلف پزشکان گزارش داشته باشیم از طریق کمیسیون ماده 11 در حوزه درمان طبق مقررات با آنها برخورد می‌شود و میزان پولی که بیش از تعرفه از بیمار دریافت شده به وی برگردانده خواهد شد.

آقاپور تاکید کرد: اگر پزشکان و یا سیستم دولتی به تعرفه‌های استاندارد آگاه شوند باعث می‎شود تا کمتر این پدیده شوم به وجود آید و امیدواریم با مشوق‎های پیش‎بینی شده این معضل را از جامعه پزشکی بزداییم.وی با اشاره به اینکه در هر صنفی، افراد متخلف وجود دارد یادآور شد: در مجموع وضعیت گلستان در مواجهه با معضل زیرمیزی مطلوب است ولی متخلفان به تعزیرات و دادگاه‎ها برای موارد تخلف‎شان معرفی می‎شوند.

آمار تخلف پزشکان نسبت پدیده زیرمیزی مشخص نیست

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص ارائه آماری در زمینه تخلف پزشکان نسبت پدیده زیرمیزی در استان خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه آمارها منجر به نتیجه نشده است دقیق نمی‎توانیم آماری اعلام کنیم.

آقاپور با بیان اینکه مردم می‎توانند در صورت بروز چنین معضلی در جامعه پزشکی به دو طریق اقدام کنند اضافه کرد: مردم با مراجعه به نظام پزشکی و حوزه درمان دانشگاه نسبت به پزشک متخلف که اخذ وجه خارج از تعرفه را مطالبه کرده باشد می‎توانند حقوق خود را پیگیری کنند.

وی یادآور شد: اگر پزشک از کارکنان دولتی و یا از اعضای هیئت علمی باشد برخورد اداری با آنها صورت می‎گیرد و اگر پزشک متخلف از بخش خصوصی باشد برخورد قانونی از طریق نظام پزشکی و تعزیرات به عمل آمده و بر اساس حکم دادگاه با وی برخورد خواهد شد.

میانگین سرانه سلامت در گلستان پایین است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه استان ما یک استان محروم است ابراز داشت: میانگین سرانه سلامت در گلستان پایین است و در صدد هستیم تا سرانه تخت را افزایش دهیم و نسبت به بیمارستان‎های جدید اقدام کنیم.آقاپور در پایان اظهار داشت: خدمات بهینه و مطلوب به بیماران از اولویت‎های ما است ولی با آنچه حق شهروندان است هنوز فاصله داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha