سلامت نیوز : روح‌الله قائد امینی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به راه‌‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی برای ارائه درمان رایگان به افراد محروم اظهار داشت: در این زمینه یک بیمارستان صحرایی با همکاری معاونت بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران در شهرستان چابهار سیستان و بلوچستان آغاز به‌کار کرد.

وی افزود: این بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی خدمات پزشکی تخصصی اطفال، داخلی، زنان را ارائه می‌کند و همچنین با دارا بودن اتاق عمل، دندانپزشکی، آزمایشگاه، داروخانه، پاراکلینیک، ریکاوری و ایستگاه سلامت به بیماران ارائه خدمات رایگان پزشکی می‌دهند.

قائد ‌امینی ادامه داد: قبل از برپایی این بیمارستان صحرایی با نیازسنجی و بررسی‌های لازم بیمارانی که احتیاج به درمان بیشتر داشتند برای ارجاع به این بیمارستان معرفی می‌شوند و در این زمینه بیمارانی که برای نخستین‌بار به این بیمارستان صحرایی مراجعه کنند نیز خدمات درمانی رایگان دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد:‌ عمل‌های جراحی عمومی در این بیمارستان صحرایی صورت می‌پذیرد و در صورتی که بیمار به عمل جراحی تخصصی نیاز داشته باشد به بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان ارجاع داده می‌شود.

قائد امینی با اشاره به اینکه این بیمارستان صحرایی دوازدهمین بیمارستان صحرایی به حساب می‌آید که توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی در سال 91 راه‌اندازی شده است، گفت: از ابتدای سال 89 تا آبان 91 تاکنون 64 بیمارستان صحرایی در استان‌های مختلف کشور از جمله چهارمحال و بختیاری، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی و جنوب و رضوی راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازه‌ها و تجهیزات این بیمارستان صحرایی را معاونت بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران متقبل شده است و بسیج جامعه پزشکی نیز نیروهای تخصصی و پزشک را برای این بیمارستان تأمین کرده است و تا 18 آبان این بیمارستان به بیماران که برآورد برای خدمات رایگان پزشکی به 10 هزار بیمار است را ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha