سلامت نیوز :برخی زنان از مصرف داروها در جریان دوره بارداری از ترس عوارض آن بر خودشان و جنین خودداری می‌کنند اما نمی‌دانند آسیب وارده به جنین در جریان حملات آسمی بیشتر از داروهایی است که برای درمان آن به کار می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ تحقیقات جدید در هلند نشان می‌دهد: تقریباً یک سوم زنان باردار مبتلا به آسم از مصرف داروهای درمانی خود به وی‍ژه در ماههای اولیه بارداری خودداری می‌کنند و این اقدام برخلاف توصیه پزشکان مبنی بر لزوم مصرف این داروها است زیرا حملات آسمی خارج از کنترل بیشتر از داروهای درمان این بیماری به جنین آسیب می‌رساند.

محققان دانشگاه گرونینگن در تحقیقات خود اطلاعات بیش از 25 هزار زن باردار در هلند را که برخی دوره درمانی خود را در جریان بارداری ادامه داده و برخی از مصرف دارو خودداری کرده بودند، بررسی کردند. این تحقیقات 15 سال طول کشید.یکی از خطرات ابتلای زنان باردار به حملات ناگهانی آسمی همان کمبود اکسیژن خون است که ممکن است باعث ایجاد نواقص جسمی در جنین شود.

طرح ابتکار جهانی آسم به همراه برنامه ملی آگاه‌سازی درباره بیماری آسم و پیشگیری از آن در آمریکا توصیه کرده است که زنان باردار مبتلا به آسم داروهای خود را در دوره بارداری مصرف کنند زیرا خطرات ناشی از حملات شدید آسمی بر جنین بسیار بیشتر از مصرف داروهای این بیماری است.زنان باردار مبتلا به آسم برای کنترل مناسب آسم خود باید عملکرد ریه خودشان را تحت مراقبت پزشک متخصص داشته باشند و داروهای آسم خود را مصرف کرده و در قبال مصرف آنها سستی به خرج ندهند.

این زنان همچنین باید از مواد حساسیت زا مثل مو و پر حیوانات خانگی و گرد و غبار خانه و از هر گونه دود یا عطر تند برای جلوگیری از تحریک علائم آسم خود دوری گزینند.آسم اختلالی است که در آن گاهی تنفس مشکل می‌شود و تنگی نفس به صورت متناوب رخ می‌دهد.علائم و شدت بیماری در افراد مختلف متفاوت است و در حالی که برخی افراد سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس را تقریباً هر روز دارند؛ برخی دیگر در فواصل بین حملات تنگی نفس علامتی ندارند.

همه مبتلایان به آسم در این نکته مشترک هستند که مجاری هوایی در آنها به صورت غیر طبیعی متناوباً تنگ می‌شود.بیشترین موارد آسم در حوالی پنج سالگی تشخیص داده می‌شود و به همین دلیل بیشتر افراد تصور می‌کنند که آسم بیماری کودکان است.آسم بیماری شایعی است که از هر 10 کودک یک نفر و از هر 20 بزرگسال یک نفر را مبتلا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha