سلامت نیوز : جان سورین متخصص بیماریهای سرطانی و رئیس هیئت مدیره جمعیت سرطان آمریکا درباره تشدید مشکلات سلامتی ناشی از سیگار کشیدن هشدار داد و از دولت ها خواست تا تلاش بیشتری را مبذول داشته و محدودیتهای بیشتری را در زمینه صنعت تنباکو در جهان اعمال کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی در سخنرانی خود در سمیناری با شرکت یکصد متخصص بین المللی مبارزه با بیماریهای سرطانی اظهار داشت: دخانیات بزرگترین فاجعه برای سلامت عمومی در تاریخ بشری است.سورین هشدار داد: اگر دولتها وارد عمل نشده و اقداماتی را برای مقابله با صنعت تنباکو در جهان اتخاذ نکنند، سیگار کشیدن باعث مرگ نزدیک به یک میلیارد نفر در قرن کنونی در جهان خواهد شد.

برپایه این گزارش، دخانیات باعث مرگ دست کم نیمی از سیگاریها خصوصاً به علت ابتلای آنها به برخی تومورهای سرطانی می‌شود و سالانه نزدیک به 30 میلیون نفر به فهرست مصرف کنندگان دخانیات در جهان افزوده می‌شود.اگر رویکرد کنونی شرکتهای تنباکو در تبلیغ سیگار در بین افراد غیرسیگاری کشورهای در حال رشد ادامه یابد، صدها میلیون نفر به علت ابتلا به سرطان در نیمه دوم قرن 21 جان خود را از دست خواهند داد.

سورین گفت: ما صنعت بسیار بزرگی داریم که محصولی تولید می‌کند که باعث مرگ نیمی از مصرف کنندگان آن می شود. اگر سیاستهای کنونی در تبلیغ تنباکو ادامه یابد؛ این محصول نزدیک به یک میلیارد نفر را در قرن کنونی خواهد کشت.وی افزود: این محصول در قرن گذشته باعث مرگ 100 میلیون نفر در جهان شد و علم ثابت کرده است که تنباکو بیشترین عامل ابتلا به بیماریهای سرطانی است و تنباکو علت نزدیک به 22 درصد از موارد مرگ و میر سالانه ناشی از سرطان در جهان (یک میلیون و 700 هزار نفر) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha