سلامت نیوز : رئیس انجمن بیهوشی بالینی ایران معتقد است که ضعف آینده نگری و مدیریت در حوزه سلامت که روزهای اقتصادی سختی را طی می کند، مشهود است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر هوشنگ امیررسولی گفت: در حال حاضر حوزه سلامت کشور در وضعیت بدی از نظر اقتصاد قرار دارد. متاسفانه مسوولان متولی حوزه سلامت بویژه وزارت بهداشت، فکری برای این روزها نکرده بودند و وضعیت موجود نشان می دهد تمام برنامه ها به صورت روزانه اداره می شود و دستورالعمل بلندمدت جدی وجود ندارد؛ بنابراین ضعف مدیریت در این زمینه کاملا مشهود است.

وی افزود: از طرف دیگر در شرایط بد اقتصادی موجود، گویی اصلا وزارت رفاه وجود خارجی ندارد و وجودش احساس نمی شود. ما میخواهیم بدانیم در شرایطی که هر روز با کمبودی جدی مواجه شویم و هیچی کسی هم پاسخ گو نیست، وزارت رفاه با این عظمت چه خاصیتی دارد؟

رئیس انجمن علمی بیهوشی بالینی با غیرواقعی دانستن تعرفه های درمانی موجود، عنوان کرد: از دیدگاه ما تعرفه های فعلی قابل قبول نیست و جامعه پزشکی حقش این نیست که با این وضعیت کار کند. هر چند که معتقدم در هر وضعیت بد اقتصادی پزشکان باید در کنار مردم باشند. این در حالی است که شرکتهای بیمه نیز از وضعیت موجود سوء استفاده می کنند و بیشتر به یک بنگاه سرمایه گذاری تبدیل شده اند تا مرکز خدماتی. در حقیقت شرکتهای بیمه در شرایط فعلی هیچ سودی ندارند و مردم با ارایه پول به بیمه های تکمیلی پولشان را به هدر می دهند.وی در ادامه از افزایش تختهای مراقبتهای ویژه در کشور،‌ گفت: خوشبختانه افزایش تختهای آی سی یو، نشان می دهد که دیدگاه مسئولان نظام سلامت و وزارت بهداشت به مراقبتهای ویژه کاملا عوض شده است و در نتیجه این تغییر وضعیت، مراقبتهای ویژه بیمارستانی به سطح استاندارد نزدیک شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha