سلامت نیوز : مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه تهران از ابتدای سال تاکنون حتی یک روز هوای پاک نداشته است، گفت: به طور معمول از اواسط آبان تا اواسط دی ماه با شرایط وارونگی هوا و پدیده اینورژن مواجه می شویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ یوسف رشیدی اظهار کرد: با سرد شدن زمین و کاهش دما، معمولا شرایط اینورژن پدید می آید، البته این موضوع مختص ایران یا تهران نیست اما با توجه به اینکه ما با مشکلاتی مانند مناسب نبودن کیفیت خودروها و سوخت مواجه ایم، بیشتر شاهد وقوع اینورژن هستیم.وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع حدود 2 هفته شاهد وارونگی دما ، پایداری هوا و حالت اینورژن در پایتخت بودیم گفت: احتمال دارد که از اواخر آبان و به ویژه در آذر و دی ماه بازهم حالت اینورژن در تهران ایجاد شود.

رشیدی تصریح کرد: متاسفانه شهروندان تهرانی از ابتدای سال تاکنون حتی یک روز هوای پاک تنفس نکرده اند و در صورت ایجاد حالت اینورژن باید منتظر روزهایی باشند که آلودگی هوا بازهم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برای حل معضل آلودگی هوا باید میزان تولید آلودگی را کاهش داد گفت: مردم نمی توانند خیلی در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشند ، چرا که در حد امکان از ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی استفاده می کنند و در این میان برای کاهش آلودگی هوا باید اقدامات اساسی و ریشه ای صورت گیرد.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: جلوگیری از تردد هرنوع وسیله نقلیه دودزا براساس قانون و ترویج جایگزینی مبدل های کاتالیستی جدید در خوردوهایی که مبدل آنها فاسد شده است، دو راه کاری است که در کوتاه مدت می تواند نقش بسایر مهم و تاثیر گذاری بر کاهش آلودگی هوا داشته باشد و با توجه به نزدیک شدن شرایط اینورژن و وارونگی هوا اقدامی موثر در کاهش میزان آلایندگی های هوا باشد.

رشیدی گفت: به موازات این اقدامات که در کوتاه مدت می تواند بر کاهش آلودگی هوا تاثیر گذار باشد، باید نسبت به ارتقای کیفیت خودروها و سوخت و توسعه حمل و نقل عمومی توجه ویژه صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha