لایحه افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل، پس از گذشت نزدیک به 40 روز از تصویب آن در صحن مجلس شورای اسلامی، هنوز قابلیت اجرایی پیدا نکرده است.

فرهاد پویافر، کارشناس اداره نیروی انسانی وزارت بهداشت در گفتگو با مهر، گفت: هنوز از ارجاع لایحه افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل، به وزارت بهداشت خبری نیست.

وی در خصوص پیگیری وزارت بهداشت برای اطلاع از لایحه ای که مدت زمان زیادی از تصویب آن می گذرد، پاسخ داد: پیگیری در تاخیر چنین مواردی، در حیطه وظایف وزارتخانه نیست.

پویافر همچنین از تماس های مکرر با اداره کل نیروی انسانی وزارت بهداشت برای زمان اجرایی شدن این مصوبه خبر داد و گفت: بعد از اعلام خبر تصویب لایحه افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل، تماسهای زیادی در طول روز داریم که خواهان دسترسی به جزئیات بیشتری از این لایحه هستند.

کارشناس اداره نیروی انسانی وزارت بهداشت، از نحوه اجرای این لایحه اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: تا زمانی که مصوبه مورد مطالعه قرار نگیرد، نمی توان گفت، چه کسانی مشمول این قانون خواهند شد.

بر اساس رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در 6/4/86 به تصویب رسید، افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل، از 4 به 6 ماه و همچنین طبق تبصره این ماده واحده، دوران شیردهی نیز از 20 به 24 ماه افزایش یافت.

دکتر فخرالدین حیدری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، پیش از این گفته بود که این قانون از زمان ابلاغ از سوی رئیس جمهور قابلیت اجرایی خواهد داشت و افرادی که از روز تصویب لایحه (ششم تیرماه 86)، به مرخصی زایمان رفته اند نیز مشمول آن خواهند شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha