سلامت نیوز : رییس همایش پرستار حرفه‌ای، گفت: رشته پرستاری در بخش‌های مراقبت‌ ویژه نوزادان، باید بین رشته‌ای باشد و پزشک متخصص نوزادان و پرستاران با ارتباطی دوسویه به یکدیگر کمک کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی چراغی رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش «پرستار حرفه‌ای، حرفه پرستاری در بخش‌های مراقبت ویژه نوزادان»، در این رابطه افزود: برای اینکه در این رشته به نگاهی تخصصی برسیم باید قوانین و مقررات به خوبی تنظیم شده و وظایف هر کس کاملا شرح داده شود. همچنین جایگا‌ه‌ها به خصوص جایگاه حرفه‌ای متعلمین این رشته پس از فارغ‌التحصیلی باید تعیین شده باشد.

وی ادامه داد: دانشجویان و پرستاران بخش مراقبت ویژه نوزادان باید علاوه بر کسب مهارت و توانمندی بالا و عشق به حوزه، آموزش‌های ضمن خدمت و مداوم را بگذرانند.چراغی افزود: در همین راستا از سال 88 این رشته در دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران شکل گرفت که در حال حاضر 60 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند و توسط سه هیات علمی و یک دانشیار، یک استادیار و یک مربی با بدنه دانشجویی آموزش داده می‌شوند.

رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به درخواست وزیر بهداشت برای شکل‌گیری رشته مراقبت ویژه بخش کودکان در جاهای مختلف، اظهار کرد: وزیر بهداشت بر این امر تاکید دارد که همه نگاه‌ها در راستای سیاست‌های کلان مملکتی باید در تحقق بهبود مراقبت‌های ویژه نوزادان توسعه یابد.

وی با بیان اینکه پرستاری دانش آکادمیک پویایی است که در جهت مدیریت مشکلات بالقوه و بالفعل مددجو در ابعاد زیستی، اجتماعی، روانی و فرهنگی مداخله می‌کند، افزود: اگر ما پرستاران توانمند و عشق به رشته پرستاری داشته باشیم، سلامت مردم و جامعه تامین می‌شود که این امر توسعه‌ یافتگی کشور را در پی خواهد داشت.

چراغی ادامه داد: معنای پویایی رشته پرستاری این است که پرستار باید خود را متناسب با نیازهای بشری به دانش و مهارت لازم مجهز کند.وی در پایان اظهار کرد: یک پرستار باید با نگاهی انسان‌گرایانه و توجه به خداوند، بداند که از خود چه می‌خواهد و در همان حیطه کار کند و بدنه دانش تخصصی روز را برای خویش فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha