معاون غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: افزودنی‌های غذای دام و طیور و برخی سموم آفات نباتی در ایران بیش از حد مجاز است در حالی كه استفاده از بسیاری از این افزودنی‌ها در دنیا ممنوع شده است.

رسول دیناروند در گفت‌و‌گو بافارس‌ افزود: بسیاری از سمومی كه به عنوان آفت‌كش، محافظ یا افزایش دهنده رشد برای گیاهان استفاده می‌شود بیش از حد مجاز است یا برخی افزودنی‌هایی كه در ایران به غذای دام و طیور اضافه می‌شود بیش از حد مجاز است، استفاده از بسیاری از این افزودنی‌ها و سموم اكنون در دنیا ممنوع شده است اما هنوز مصرف آن‌ها در ایران ممنوع نشده است.
وی اضافه كرد: ما باید همگام با پیشرفت‌های جهانی مقررات خودمان را اصلاح كنیم و به همین علت باید مصرف بسیاری از مواد در كشور ما كم‌تر شود.
دیناروند گفت:‌ باقی‌ماندن سموم و افزودنی‌های غیر‌مجاز در بدن جنبه‌های زیان‌آور متعددی دارد كه افزایش بیماری سرطان از آن جمله است به همین علت باید هر چه زودتر میزان سموم، آفت‌كش‌ها و افزودنی‌های گیاهان، دام‌ها و فراورده‌های گوشتی را به حد استاندارد برسانیم، البته در این زمینه همكاری نزدیك وزارت بهداشت و وزارت جها‌د كشاورزی ضروری است به همین علت با همكاری مشترك بین دو دستگاه كار تعیین حداقل سموم و افزودنی‌های مواد غذایی را شروع كرده‌ایم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha