نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از تعلق نگرفتن ارز دولتی برای واردات تجهیزات پزشکی، گفت: متأسفانه بانک مرکزی، تجهیزات پزشکی را در اولویت پنجم خود قرار داده است، که این موضوع مشکلات بسیاری را برای این حوزه به وجود آورده است.

سلامت نیوز: نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از تعلق نگرفتن ارز دولتی برای واردات تجهیزات پزشکی، گفت: متأسفانه بانک مرکزی، تجهیزات پزشکی را در اولویت پنجم خود قرار داده است، که این موضوع مشکلات بسیاری را برای این حوزه به وجود آورده است.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از عملکرد مسئولان در حمایت از بخش‌های آزمایشگاهی، تصریح کرد: متأسفانه هزینه واردات تجهیزات آزمایشگاهی افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش ۳۰ درصدی تعرفه بخش آزمایشگاه نمی‌تواند جوابگوی مشکلات این حوزه باشد، گفت: عده‌ای از مسئولان افزایش دوباره تعرفه را مطرح می‌کنند اما به طور حتم در شرایط کنونی نمی‌توان فشار مشکلات را به گردن مردم انداخت.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون هزینه‌‌های بخش آزمایشگاه افزون بر ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است، یاد‌آور شد: به‌طور حتم عرضه خدمات پزشکی با قیمت‌های قبلی موجب ورشکستگی این مراکز می‌شود.

این نماینده مجلس نهم، با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه و شیمیایی وارداتی و تشدید تحریم‌ها از سوی کشورهای استکباری٬ آسیب‌های زیادی را به آزمایشگاه‌ها وارد کرده است٬ افزود: به‌طور حتم افزایش قیمت مواد اولیه٬ افزایش قیمت محصول تولیدی را به‌دنبال دارد اما متأسفانه این افزایش در میزان تعرفه دیده نشده است.

تأمینی‌لیچایی با اشاره به نقش سازمان‌های بیمه‌گر در کاهش فشار بر آزمایشگاه‌ها و به تبع آن به مردم، گفت: مجلس و دولت باید با برنامه‌ریزی در جهت همراه کردن بیمه‌ها در تحت پوشش قرار دادن تعرفه‌های جدید آزمایشگاهی تلاش کنند.

وی نقش تعرفه‌های آزمایشگاهی را در کاهش خطاهای پزشکی بسیار تعیین کننده خواند و افزود: پایین بودن میزان تعرفه‌های آزمایشگاهی موجب خرید مواد درجه دو و یا استفاده از مواد یکبار مصرف  و به تبع‌آن کاهش کیفیت کنترل کیفی تشخیصی آزمایشگاه‌ها شده است.

این نماینده مجلس نهم، ادامه داد: با وجود اینکه  هم‌اکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در جهت تولید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی پیشرفت‌های خوبی داشته است، اما هنوز برای ارائه خدمات به بیماران به محصولات وارداتی وابسته هستیم.

نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد ازتعلق نگرفتن ارز دولتی برای واردات تجهیزات پزشکی، گفت: متأسفانه بانک مرکزی، تجهیزات پزشکی را در اولویت پنجم خود قرار داده است، که این موضوع مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha