سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 59927
سلامت نیوز : گیاهان بسیار مفیدی در طبیعت وجود دارد كه می‌تواند به كاهش علائم یائسگی كمك كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ عوارض جانبی خطرناك هورمون درمانی زنان میانسال را به درمان طبیعی علاقه‌مند كرده است.براساس تحقیقات گسترده انجام شده سویا شناخته شده‌ترین داروی طبیعی برای كاهش علائم یائسگی است.با وجود این امروزه گیاهان دارویی بی‌شماری برای درمان مشكلات یائسگی در دسترس قرار دارد. برخی از آنها شامل:

كوهاش سیاه یا زراوند: این گیاه دارویی به گیاه یائسگی شهرت دارد. این گیاه ضمن تاثیر بر رحم موجب كاهش گرفتگی و انقباض عضلات، دردهای عضلانی، ضعف حافظه و تغییرات خلقی می‌شود.همچنین گفته می‌شود كه كوهاش سیاه برای كاهش پرفشاری خون و كلسترول بالا نیز سودمند است.

درخت پنج انگشت یا عفیفه: این گیاه و میوه آن به‌عنوان دارویی مفید برای متعادل كردن سطح هورمون‌های دوران یائسگی معروف است. گفته می‌شود كه درخت عفیفه و میوه آن برای تعادل هورمون‌ها و كاهش خطرات افسردگی در دوران یائسگی مفید است.

مریم گلی: این گیاه منحصربه‌فرد علاوه بر این‌كه درمانی موثر برای بهبود گرگرفتگی و تعریق شبانه در دوران یائسگی به شمار می‌رود دارای خواص دارویی دیگری نیز هست.

شبدر چمنی: این گیاه به‌عنوان اكسیر علائم و مشكلات یائسگی در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا منبعی غنی از استروژن گیاهی موسوم به فیتواستروژن است. این استروژن گیاهی مانند یك هورمون زنانه در بدن عمل می‌كند و برای افزایش سطح استروژن بدن نیز مفید است.

سیب‌زمینی شیرین وحشی: گفته می‌شود كه این گیاه دارویی می‌تواند به بهبود ورم مفاصل در دوران یائسگی كمك كند. ثابت شده است كه سیب‌زمینی شیرین وحشی دارای خواص ضدالتهابی و برای كاهش خونریزی در دوران قاعدگی نیز نافع است.

ریشه سنبل الطیب: مقدار مصرف: 2 تا 4 گرم

به اندازه ذكر شده ریشه گیاه فوق را كه قبلا كوبیده شده باشد در یك لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بكشد سپس آن را صاف كرده روزی سه بار هر بار یك فنجان میل كنید.

لوبیا، عدس، لوبیا چشم بلبلی از دیگر منابع استروژن طبیعی هستند.

استفاده از حس بویایی برای تسكین علائم عاطفی یا بدنی نشان داده شده كه استفاده از برخی روغن‌های معطر به صورت عطر، ماساژ یا برای تنفس موثر است. به‌عنوان مثال از روغن‌های زیر برای این علائم و نشانه‌ها می‌توانید استفاده كنید:

گرگرفتگی: روغن گل سرخ یا نعنا

خستگی: اكلیل كوهی

كاهش میل جنسی: هل

خشكی واژن: روغن بهار نارنج یا شمعدانی

بی‌اختیاری در ادرار: اوكالیپتوس

فشار عاطفی: استوقدوس یا یاس رازقی

برای آرامش عمومی: پماد لیمو، گل سرخ، یا سرو.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha