سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 59932
سلامت نیوز : شاید شما هم مانند خیلی از پدر و مادرهای دیگر، بدون آن كه نیازی به فكر كردن و تامل داشته باشید، بزرگترین آرزوی زندگی‌تان را خوشبختی فرزند یا فرزندان‌تان بیان كنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ تجربه نشان می‌دهد كه بیشتر پدر و مادرها نه تنها خوشبختی فرزندشان را بزرگ‌ترین و بهترین آرزوی خودشان می‌دانند بلكه به این نوع آرزو مباهات و افتخار هم می‌كنند و آن را نشانه ایثار و فداكاری می‌دانند.بگذارید بدون تعارف صحبت كنیم تا بیشتر با خودتان كلنجار بروید. ناراحت می‌شوید اگر بگوییم كه اشتباه فكر می‌كنید. بله، این كه بزرگ‌ترین آرزوی زندگی شما خوشبختی فرزندتان باشد نه‌تنها فكر اشتباهی است بلكه بزرگ‌ترین انحراف تربیتی نیز هست.

كلید اصلی تربیت این است كه بدانید، بپذیرید و اعتقاد داشته باشید، خوشبختی فرزند در گروی خوشبختی شماست. مسیر خوشبختی بچه‌ها از خوشبختی پدر و مادرها می‌گذرد.پدر و مادری می‌توانند فرزندان خوشبخت تربیت كنند كه خود افكار و نگرش‌های مثبتی به زندگی داشته باشند. باید بزرگ‌ترین آرزوی زندگی شما، خوشبختی خودتان باشد.

پدر و مادر تمام تلاش و هم و غم خود را صرف راحتی و آسایش فرزند یا فرزندان‌شان می‌كنند و او را اولویت اول زندگی‌شان قرار می‌دهند، اما ای كاش والدین قسمتی از این تلاش و همت را برای یكدیگر صرف كنند.متأسفانه والدین امروزی مسیر تربیت را بد طی می‌كنند. این مسیر پایانی غیر از این ندارد: والدین بدهكار، فرزندان طلبكار! زحمت می‌كشید، تلاش می‌كنید زندگی‌تان را صرف فرزندتان می‌كنید و در پایان چیزی هم بدهكار می‌شوید.

معمولا والدین به دلایل زیادی تصور می‌كنند كه به‌اصطلاح از آنها گذشته و دوره آنها به پایان رسیده است؛ حالا دوره بچه‌هاست و باید برای آنها كاری كرد.جالب آن كه حتی پدرومادرهای جوان نیز چنین اعتقادی دارند و آنها هم فكر می‌كنند كه فرزند اولویت اول و آخر زندگی است.

بنابراین اگر می‌گوییم آرزوی خوشبختی پدر و مادر بر آرزوی خوشبختی فرزندان تقدم دارد، این به آن معناست كه پدر و مادر شاداب و سالم، هم خود از زندگی لذت بیشتری می‌برند و هم فرزندان‌شان از وجود آنها بهره بیشتری می‌گیرند. به یاد داشته باشیم كه زندگی یك موهبت تكرارناشدنی است و هر انسانی از این فرصت باید نهایت استفاده را ببرد.از سوی دیگر بسیاری از زن و شوهرها با آمدن بچه جایگاه خود را عوض می‌كنند و در تلاشند بیشتر پدر و مادر خوبی باشند.

این تغییر جایگاه نه به نفع زن و شوهر است و نه حتی به نفع فرزندان. به شما زن و شوهرها توصیه می‌كنیم جایگاه خود را بازیابید و در استحكام آن بكوشید.گاهی لازم است شرایط این جایگاه را مرور و بررسی كنید و در صورت پیشی گرفتن جایگاه پدر و مادری بر آن، سعی كنید دوباره به وضع متعادل بازگردید.بار دیگر تأكید می‌كنیم پدر و مادر خوب بودن بسیار مهم است، اما زن و شوهر خوب بودن و ماندن مهم‌تر است.محورهای اصلی زندگی خانوادگی زن و شوهر هستند. سلامت و شادابی این محور عامل تحرك و پویایی خانواده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha