سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 59934
سلامت نیوز :بزرگ كردن بچه‌‌ها و مراقبت از آنها، برای همه افراد در هر سن و سال و شرایطی كه باشند سخت است و می‌تواند موجب خستگی‌شان شود. حالا اگر قرار باشد پدربزرگ یا مادربزرگ، نوه‌شان را نگه دارند و او را بزرگ كنند، مشخص است كه كار سخت‌تر هم خواهد بود. بنابراین اگر شما هم در چنین موقعیتی قرار گرفته‌اید و نوه‌تان بیشتر اوقات همراه شماست، باید بیشتر مراقب خودتان باشید و سلامت‌تان را فراموش نكنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ پس سعی كنید شما هم زمانی را به خودتان اختصاص دهید؛ دوستان و آشنایان‌تان را ببینید، به كارهای شخصی‌تان رسیدگی كرده و كمی استراحت كنید. البته، در این زمان‌ها نباید فكر كنید كودك تنها ‌مانده و شما مقصر هستید؛ چراكه بچه‌ها هم نیاز دارند گاهی با همسن و سالان‌شان تنها باشند و ارتباطات اجتماعی را یاد بگیرند و بدانند چطور باید با سایر افراد برخورد كنند.

پس اگر احساس خستگی می‌كنید، اگر ناراحتید یا از زندگی‌تان راضی نیستید و اگر به هر دلیلی نمی‌توانید بخوبی از نوه‌تان مراقبت كنید و مواظبش باشید، بسیار مهم است كه به خودتان بیشتر فكر كنید و به سلامت‌تان. می‌توانید از این پیشنهادها هم برای بهبود شرایط كمك بگیرید:

زمان بیشتری را با دوستان و همسن و سالان‌تان بگذرانید و با آنها صحبت كنید؛ شاید بتوانید از تجربیات پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های دیگر هم استفاده كنید.

با فردی درباره مشكلاتی كه دارید، صحبت كنید؛ این فرد می‌تواند دوستی صمیمی باشد یا یكی از اعضای خانواده و حتی پزشك یا مشاوری كه می‌تواند به شما كمك كند. مطمئن باشید حرف زدن با فردی قابل اطمینان، باعث می‌شود روحیه بهتری داشته باشید.

به اندازه كافی استراحت كنید؛ اگر گاهی چند دقیقه‌ از نوه‌تان دور باشید و مشغول استراحت شوید، بی‌شك شرایط بهتری برای نگهداری از كودك خواهید داشت. بنابراین از فرد دیگری كمك بگیرید و روزی چند دقیقه مشغول كارهای شخصی‌تان شوید.

هر وقت لازم بود، به درخواست‌های دیگران «نه» بگویید؛ شما زمان كافی برای انجام همه كارها را ندارید و به همین دلیل لازم است كارهای غیرضروری را نپذیرید تا مشكلی برایتان هم ایجاد نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha