رئیس ستاد فناوری های نوین وزارت بهداشت از اجرای سیاست های توسعه ای این وزارتخانه برای ایجاد مراکز رشد جدید خبر داد و گفت: 8 دانشگاه علوم پزشکی دارای قابلیت ایجاد مراکز رشد، شناسایی شده اند و پارک علم و فناوری در حوزه علوم پزشکی تأسیس می‌شود.

پارک علم و فناوری در حوزه علوم پزشکی تأسیس می‌شود

دکتر رسول دیناروند در گفتگو با مهر با بیان اینکه مراکز رشد می توانند ایده های پژوهشی را به فناوری، پس از آن فناوری را به محصول تبدیل کنند، افزود: مراکز رشد علوم پزشکی باید محصول را در خدمت سلامت تعریف کنند.

رئیس ستاد فناوری های نوین وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مراکز رشد علوم پزشکی در حوزه های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، علوم دارویی و تجهیزات پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی که قابلیت راه اندازی آن را داشته باشند، ایجاد می شود.

وی تأکید کرد: سیاست وزارت بهداشت توسعه مراکز رشد و پارک های علمی و فناوری در حوزه علوم پزشکی است.

دیناروند در پاسخ به این پرسش که وزارت بهداشت از نظر تعداد مراکز رشد و پارک های علمی و فناوری از وزارت علوم عقب تر است، گفت: وزارت علوم در این حوزه از نظر کمیت جلوتر است اما خروجی مراکز رشد علوم پزشکی تأثیرگذارتر است و در حوزه بیوتکنولوژی پزشکی نتیجه بخش تر بوده است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فناوری های جدید در حوزه سلامت در کشور، گفت: در صورتیکه حرکات و سیاست های توسعه فناوری های نوین سلامت در کشور مبتنی بر ارزش های علمی باشد، توسعه علمی نیز در آن راستا خواهد بود و فناوری خاصی که منطبق با خروجی های ارزیابی فناوری سلامت در کشور نباشند، در مرکز رشد توسعه نمی یابد.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت این امر را منجر به جهت دهی صحیح در مراکز رشد دانست و افزود: کشور همچنان نیازمند توسعه در فناوری های سلامت است و همچنان باید سرمایه گذاری در این امر ادامه یابد زیرا هنوز در کشور عمده تکنولوژی های جدید از خارج وارد می شود و برای رفع نیاز باید توسعه را در دستور کار خود قرار دهیم.

به گزارش مهر، هم اکنون در چهار دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، تبریز و شیراز، مرکز رشد عمدتاً علوم دارویی وجود دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha