سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 59954

آینده خطرناک بخش بهداشت و درمان به علت اختصاص ندادن اعتبار ۶ هزار میلیاردی پیش بینی می شود .

پزشک خانواده فقط با اعتبار ۶ هزار میلیاردی
سلامت نیوز :عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به آینده خطرناک بخش بهداشت و درمان به علت اختصاص ندادن اعتبار ۶ هزار میلیاردی، گفت:‌ یکی از این مشکلات ابهام در اجرای طرح پزشک خانواده است، لذا اجرای این طرح در کشور تنها به اختصاص اعتبارات مورد نظر وابسته است.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از مطرح شدن دوباره موضوع افزایش میزان تعرفه پزشکی در کشور، تصریح کرد: هم‌اکنون این اقدام به صلاح نظام سلامت کشور نیست.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه هم‌اکنون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شرایط بحرانی قرار دارند، گفت: متأسفانه افزایش قیمت محصولات پزشکی به علت بالا بودن ارز موجب شده است که این مراکز قادر به خرید این تجهیزات نباشند.

این نماینده مجلس نهم، با بیان اینکه بیمارستان‌ها هم‌اکنون به‌علت افزایش چند برابری قیمت محصولات پزشکی با مشکلات اعتباری روبه‌رو هستند، افزود: متأسفانه درآمد حاصله این مراکز کفاف هزینه‌های چشمگیر را نمی‌دهد، لذا شاهد هستیم که مراکزی همچون بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌های خصوصی، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی در حال ورشکستگی هستند.

قربانی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی اقتصاد کشور مردم کشش افزایش تعرفه‌های پزشکی را ندارند، یاد‌آور شد: به‌طور حتم با افزایش تعرفه حوزه درمان، بیماران اولین کسانی هستند که از این موضوع آسیب می‌بینند.

وی بیمه‌های درمانی را کلید افزایش تعرفه‌های پزشکی دانست و گفت: در صورتی که مسئولان نظام سلامت خواستار افزایش تعرفه هستند، نخست باید بیمه‌ها را برای تحت پوشش قرار دادن این هزینه‌ها متقاعد کرد.

این نماینده مجلس نهم، با اشاره به آینده خطرناک بخش بهداشت و درمان به علت اختصاص ندادن اعتبار ۶ هزار میلیاردی، یاد‌آور شد:‌ یکی از این مشکلات ابهام در اجرای طرح پزشک خانواده است، لذا اجرای این طرح در کشور تنها به اختصاص اعتبارات مورد نظر وابسته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه مجلس و دولت باید برای حل مشکلات بیمارستان‌ها تلاش و برنامه‌ریزی کنند، تصریح کرد: به‌طور حتم دولت باید با اختصاص اعتبارات حوزه سلامت وضعیت کنونی این حوزه را بهبود ببخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha