سلامت نیوز : گروهی از محققان آمریکایی و انگلیسی که آزمایشاتی را درباره بیماری آلزایمر انجام می دهند، پنج نوع جدید ژن مرتبط با این بیماری شناسایی کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان امیدوارند این کشف بتواند به شناختن علل اینکه چرا برخی از افراد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستند، منجر شود.این محققان نتایج تحقیقاتی را که روی حدود 60 هزار نفر در سراسر جهان انجام دادند، گردآوری کردند و پنج ژن اساسی را شناسایی کردند که در ترشح چربیها و کلسترول در بدن نقش ایفا می کند و بر مغز تاثیر می گذارد.

محققان همه تلاش خود را بکار می گیرند که تا راههای پیگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر یا دستکم کند کردن روند پیشرفت آن را بیابند.بسیاری از داروها و واکسن ها برای پیشگیری از بیماری وجود دارد اما استفاده سودمند از آنها دشوار است زیرا تشخیص بیماری وقتی صورت می گیرد که به مراحل پیشرفته رسیده است و درنتیجه درمان آن دشوار می شود.

آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که به تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه است.اختلال حافظه معمولاً به تدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته های اخیر محدود می‌شود ولی به تدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می‌بینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha