سلامت نیوز : نصرالله حسونی‌بحرینی امروز در گفت‌وگو با فارس در آبادان اظهار کرد: دانشکده علوم پزشکی شهرهای شادگان، ماهشهر، خرمشهر و هندیجان را با محوریت شهرستان آبادان زیرپوشش خود داشته و به آنها ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی می‌دهد.

وی در پاسخ به فارس در خصوص چگونگی نظارت بر داروخانه‌های موجود در سطح شهرستان تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل تأسیس داروخانه‌ها و مجوزی که از این طریق به آنها اعطا می‌شود موارد و نکاتی توسط داروخانه‌ها باید در نظر گرفته و اجرایی شود.

*با داروخانه‌های متخلف برخورد می‌شود

قائم مقام و معاون درمان و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: نظافت محل داروخانه، پوشیدن لباس‌های متحدالشکل، رعایت تعرفه‌ها، رعایت تعرفه مسئول فنی و مواردی این‌چنین نکاتی‌ است که باید توسط هر داروخانه اجرایی شود.

وی با بیان اینکه داروهایی که ساخت و عرضه آنها مجاز و قانونی بوده نیز باید در داروخانه مدنظر قرار گیرد، گفت: حضور پزشک داروساز در محل داروخانه الزامی ا‌ست.حسونی‌بحرینی همچنین عنوان کرد: در صورت عدم رعایت نکات ذکر شده تخلفات از طریق مراجع قانونی پیگیری و با داروخانه‌های متخلف برابر با شدت و ضعف تخلف برخورد می‌شود.

*ناظران، داروخانه‌ها را با دقت نظارت می‌کنند

وی اضافه کرد: نظارت بر داروخانه‌های سطح شهرستان در چارچوب قوانین تعریف شده و محوله این دانشکده صورت می‌گیرد و ناظران بهداشتی این امر به نحو احسنت در حال انجام وظیفه هستند.قائم مقام و معاون درمان و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: اگر دارویی توسط داروخانه به‌صورت غیرقانونی تهیه و به فروش برسد و در این بین مصرف کننده ضرر مالی و جسمی متحمل شود آن محل برابر با قانون جریمه و در موارد حاد پلمب می‌شود.

*سیستم پخش داروها باید بر اساس ضوابط دولتی باشد

وی ادامه داد: سیستم پخش داروها باید بر اساس ضوابط تعریف شده دولتی باشد و خارج از این چارچوب تخلف شمرده شده و پیگرد قانونی دارد.حسونی‌بحرینی اضافه کرد: بازرسان نظارتی بر داروخانه‌های این شهرستان با دقت تمام در حال انجام وظیفه هستند و به جرأت می‌توان گفت داروخانه‌های آبادان نسبت به شهرهای دیگر از عملکرد اجرایی بسیار مطلوب‌تری برخوردارند.

*شهروندان موارد تخلف را گزارش دهند

وی همچنین عنوان کرد: از شهروندان می‌خواهیم با تعامل بیشتر نسبت به مشاهده تخلفات در داروخانه دقت کرده و موارد و گزارش‌های این‌چنینی را به ما اطلاع دهند.قائم مقام و معاون درمان و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: هر شهروند حق این را دارد که نسبت به مطالبه حقوق خود در صورت قانون‌شکنی موارد تخلف را به ادارات مرتبط گزارش دهد.وی در پایان گفت: تعامل شهروندان در ارتقای خدمت‌رسانی ما به شهر و مردم حرف نخست را می‌زند زیرا در غیر این صورت نمی‌توان به اهداف متعالی ترسیم شده دست یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha