معاون وزارت بهداشت گفت:طب سنتی مورد توجه بسیاری از مردم است که وزارت بهداشت و درمان در جهت رفع نیاز و توجه مردم به گیاهان دارویی در صدد است تا ساماندهی زیربنایی در این بخش ایجاد کند.

دکتر سید مؤید علویان در گفتگو با مهر گفت: تمامی اصناف مرتبط با جامعه پزشکی در صورت تخلف، با برخورد مستقیم وزارتخانه رو به رو می شوند.

وی افزود: در تلاش هستیم تا عطاری هایی که برای مردم تجویز دارو می کنند، را ساماندهی کنیم و در این خصوص با جهاد دانشگاهی و برخی از  بخش های دانشگاهی مذاکراتی انجام داده ایم. البته در این راستا به دنبال ایجاد کلینیک طب مکمل در استفاده از داروهای گیاهی و درمان به روش عطاری ها هستیم.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در کلینیک های طب مکمل ، داروهای گیاهی به صورت استاندارد با بسته بندی های صحیح و استاندارد و نیز موارد مصرف مشخص، عرضه می شود.

دکتر علویان با بیان اینکه در تلاش هستیم تا با تصویب آیین نامه ای خاص برای طب سنتی و ایجاد کلینیک های خاص برای مردم کیفیت خدمت رسانی بالاتر رود گفت: مردم به این داروها معتقد هستند و با سامان دادن این بخش نیازهای جامعه در بخش دارویی کشور هم مرتفع می شود.

وی گفت: وزارتخانه دارای پژوهشکده طب گیاهی است که بر اساس پژوهش های صورت گرفته در آن، مشخص شده است عوارض طب سنتی و  گیاهان دارویی کمتر از عوارض ناشی از داروهای شیمیایی است و با ساماندهی این بخش در امر نحوه مصرف ، نحوه تجویز و بسته بندی ، این شاخه شکل منسجمی به خود می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم به دنبال این گونه خدمات هستند و ما وظیفه داریم تا بهترین خدمات را عرضه کنیم و در این راستا دانشجویانی در مقطع پزشکی جذب شده اند و آموزشها شروع شده است. و در کل نگاهی زیربنایی به این موضوع یعنی گیاهان داروهایی از طرف وزارت بهداشت صورت گرفته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha