سلامت نیوز : هوشنگ امیر رسولی افزود: در حال حاضر حوزه سلامت کشور در وضعیت بدی از نظر اقتصادی قرار دارد. متأسفانه مسئولان متولی حوزه سلامت به ویژه وزارت بهداشت، فکری برای این روزها نکرده بودند و وضعیت موجود نشان می‌دهد تمام برنامه‌ها به صورت روزانه اداره می شود و دستورالعمل بلندمدت جدی وجود ندارد؛ بنابراین ضعف مدیریت در این زمینه کاملاً مشهود است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: از طرف دیگر در شرایط بد اقتصادی موجود، گویی اصلاً وزارت رفاه وجود خارجی ندارد و وجودش احساس نمی شود. ما می‌خواهیم بدانیم در شرایطی که هر روز با کمبودی جدی مواجه شویم و هیچ کسی هم پاسخگو نیست، وزارت رفاه با این عظمت چه خاصیتی دارد؟

رئیس انجمن علمی بیهوشی بالینی با غیر واقعی دانستن تعرفه‌های درمانی موجود، عنوان کرد: از دیدگاه ما تعرفه‌های فعلی قابل قبول نیست و جامعه پزشکی حقش این نیست که با این وضعیت کار کند. هر چند که معتقدم در هر وضعیت بد اقتصادی پزشکان باید در کنار مردم باشند.

وی گفت: این در حالی است که شرکت‌های بیمه نیز از وضعیت موجود سوءاستفاده می‌کنند و بیشتر به یک بنگاه سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند تا مرکز خدماتی . در حقیقت شرکت‌های بیمه در شرایط فعلی هیچ سودی ندارند و مردم با ارائه پول به بیمه‌های تکمیلی پولشان را هدر می‌دهند.

وی در ادامه از افزایش تخت‌های مراقبت‌های ویژه در کشور،‌ گفت: خوشبختانه افزایش تخت‌های آی‌سی‌یو، نشان می‌دهد که دیدگاه مسئولان سلامت و وزارت بهداشت به مراقبت‌های ویژه کاملاً عوض شده است و در نتیجه این تغییر وضعیت، مراقبت‌های ویژه بیمارستانی به سطح استاندارد نزدیک شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha