چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴

سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت، پشتیبانی مالی از دانشگاه‌های علوم پزشکی را به منظور گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرها ضروری دانست.

دکتر علیرضا مصداقی‌نیا در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تاکید بر آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع گفت: برای گسترش و اجرای برنامه پزشک خانواده در سراسر شهرها، پشتیبانی مالی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ضروری است.

وی در این باره ادامه داد: وزارت بهداشت آمادگی خود را برای اجرای برنامه پزشک خانواده و توسعه آن به سراسر کشور اعلام کرده و در این زمینه منتظریم بودجه‌های مربوطه هر چه سریع‌تر تخصیص یابد. البته دولت در این باره تمهیداتی را اندیشیده است که باید عملیاتی شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با تاکید بر آنکه اجرای برنامه پزشک خانواده فرصت خوبی را برای اشتغال پزشکان عمومی فراهم می‌کند، افزود: در حال حاضر پزشکان عمومی وجود دارند که به حرفه‌ای غیر از پزشکی مشغولند؛ با اجرای برنامه پزشک خانواده زمینه اشتغال این پزشکان هم فراهم می‌شود. به هیچ وجه قبول نداریم که برنامه پزشک خانواده باعث بیکاری پزشکان می‌شود.

مصداقی‌نیا درباره جمعیت 2500 نفری تحت پوشش پزشکان خانواده نیز گفت: دستورالعمل‌های مربوط به برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع قابلیت تغییر را دارند و با توجه به شرایط جامعه باید به روز شوند. بر این اساس در سال‌های آینده می‌توانیم جمعیت تحت پوشش پزشکان را کاهش دهیم تا اقدامات سلامتی کیفی‌تری برای آحاد جامعه انجام شود.به گفته معاون بهداشتی وزیر بهداشت، تاکنون بیش از 50 هزار نفر به عنوان تیم سلامت و بیش از 23 هزار نفر نیز به عنوان پزشک در برنامه پزشک خانواده ثبت نام کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha