چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 60008

برای این نوع ارتودنسی سیستم‌های متعددی به کار گرفته و قالب‌گیری‌های آن در کشورهای خارجی انجام می‌شود. یعنی اندازه‌های قوس‌ها ارسال شده و آن‌ها مطابق این اندازه‌ها قالب‌ها را می‌سازند.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

سلامت نیوز : به گفته یک متخصص ارتودنسی، در ارتودنسی‌های نامرئی اتصالات پشت دندان‌ها قرار گرفته و چیزی در جلوی دندان مشاهده نمی‌شود.

دکتر لادن اسلامیان در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این رابطه افزود: برای این نوع ارتودنسی سیستم‌های متعددی به کار گرفته و قالب‌گیری‌های آن در کشورهای خارجی انجام می‌شود. یعنی اندازه‌های قوس‌ها ارسال شده و آن‌ها مطابق این اندازه‌ها قالب‌ها را می‌سازند.وی ادامه داد: به طور کلی کارهای لابراتواری ارتودنسی در ایران انجام نشده و تنها در برخی موارد می‌توان با قالب‌گیری از مواد موجود با هزینه‌ای پایین‌تر از این نوع ارتودنسی را برای بیماران به کار برد که این مورد دقت و حساب‌شدگی مورد اول را ندارد.

به گفته وی، این ارتودنسی‌های نامرئی بسیار هزینه‌بر هستند و بین 2800 تا 3200 دلار هزینه دارند. بنابراین اگر این کار با هزینه‌ای کم‌تر انجام شود، مناسب نبوده و باید نسبت به انجام آن در کمال صحت شک کرد.

اسلامیان در خصوص عوارض این قبیل ارتودنسی‌ها، اظهار کرد: از آنجا که این دستگاه‌ها معمولا برای مرتب کردن دندان‌ها به کار می‌رود، ممکن است به دلیل استفاده از سمباده و فرز مینای دندان را کاهش دهند و عمر آن را به خطر بیندازند.

این متخصص ارتودنسی ادامه داد: انجام ارتودنسی نامرئی نیازمند دقت و تجربه است و معمولا برخی همکاران جوان در انجام این ارتودنسی‌ها دچار مشکل شده و اظهار می‌کنند که هنگام کارشان دندان‌ها به هم نمی‌رسد و یا می‌چرخد.

به گفته اسلامیان، در انجام برخی از ارتودنسی‌های نامرئی از قطعات شفاف و حساب شده‌ استفاده می‌شود که از جایشان خارج می‌شوند که اگر پس از مدتی دوباره استفاده نشوند، ممکن است مشکل ایجاد کنند.وی در پایان اظهار کرد: قیمت این ارتودنسی‌ها بسته به اینکه از کدام کمپانی خریداری شوند متفاوت بوده و معمولا قالب‌هایی که در ایران استفاده می‌شود از دبی یا آلمان وارد می‌شوند که هزینه‌های این ارتودنسی‌ها را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha