چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 60012

سلامت نیوز : رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با رد شایعاتی مبنی بر شیوع برخی بیماری‌ها از جمله آنفلوآنزا میان حجاج در سرزمین وحی گفت: امسال تاکنون هیچ بیماری میان حجاج شایع نشده است.

دکتر محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع بیماری‌های واگیر از جمله آنفلوآنزا میان حجاج به ویژه زائران ایرانی دریافت نشده است.

وی به زائران خانه خدا توصیه کرد که تا زمان بازگشت به کشور به منظور حفظ سلامت خود و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها ضمن توجه به توصیه‌های بهداشتی – درمانی، بهداشت فردی و عمومی را رعایت کرده و شست‌وشوی مکرر دست‌ها را فراموش نکنند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در عین حال نسبت به امکان انتقال بیماری‌های ویروسی در فصل سرما بویژه در مکان‌های پرجمعیت هشدار داد و گفت: لازم است افراد بر رعایت بهداشت فردی و عمومی دقت کنند و هنگام عطسه و سرفه دهان خود را با دستمال بپوشانند. همچنین شست‌وشوی مکرر دست‌ها به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری بسیار مهم است. رعایت این موارد در گروه‌های پرخطر مانند زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های مزمن، شیرخواران، کهنسالان و... بویژه هنگام حضور در مکان‌های پرازدحام و شلوغ از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha