سلامت نیوز : رییس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه کارکنان اورژانس نیز مخاطب قانون ارتقای بهره وری هستند، گفت: اورژانس‌های شهری هر زمان که بخواهند می‌توانند قانون ارتقای بهره‌وری را اجرا کنند و از ابتدا هم منعی وجود نداشته است. اینکه کارکنان اورژانس مشمول قانون ارتقای بهره وری نمی‌شوند، یک اشتباه برداشت بوده است که اکنون برطرف شده است.

غضنفر میرزابیگی در گفت‌وگو با  (ایسنا)، درباره اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در بخش اورژانس، توضیح داد: بنا شده است قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران اورژانس یا فوریت‌ها در شهرها اجرا شود.وی ادامه داد: ابتدا کارکنان اورژانس سوال می‌کردند که آیا مخاطبان قانون هستند یا خیر؟ علی‌رغم برخی اظهارات باید گفت که کارکنان اورژانس نیز مخاطب قانون هستند.

میرزابیگی با اشاره به اینکه نیروهای اورژانس دو دسته هستند، گفت: نیروهای اورژانس داخل شهر می‌توانند شیفت‌های خود را طوری تنظیم کنند که سقف 12 ساعت کار لحاظ شود مشکلی هم ندارند و به آن‌ها توصیه شده که شیفت‌ها و برنامه‌هایشان را 12 ساعته تنظیم کنند. نیازی هم نیست که شیفت 18 ساعته و 24 ساعته ببندند.وی افزود: این اتفاق در شهرها می‌افتد تا کارکنان اورژانس هم از مزایای قانون ارتقای بهره‌وری بهره‌مند شوند.

برای اجرای قانون ارتقای بهره وری در پایگاه‌های جاده‌ای استفساریه می‌گیریم

رییس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه به علت بعد مسافت و سختی کاری که وجود دارد، پرستاران پایگاه‌های جاده‌ای نمی‌توانند هر 12 ساعت شیفت خود را تغییر دهند، برای آنها از دولت استفسار می‌گیریم، گفت: نامه استفساریه را وزارت بهداشت تدوین کرده است تا اگر امکانش وجود داشت بتوانند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از مزایایی نظیر کاهش ساعات کار و سختی کار بهره مند شوند.

وی افزود: استفساریه را به کمیسیون اجتماعی دولت فرستادیم. توصیه دیگرمان این است که اورژانس قانون ارتقای بهره‌وری را در ضریب شب خلاصه نکنند بلکه از کاهش ساعت کار و سختی کار آن استفاده کنند.به گفته وی، اورژانس‌های شهری هر زمان که بخواهند می‌توانند قانون ارتقای بهره‌وری را اجرا کنند و از ابتدا منعی وجود نداشته است و اینکه کارکنان اورژانس مشمول قانون ارتقای بهره وری نمی‌شوند، یک اشتباه برداشت بوده است. برای اورژانس‌های جاده‌ای هم منتظر جواب استفساریه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha