سلامت نیوز : عابد فتاحی امروز در گفت‌وگو با فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح پزشک خانواده یک طرح مترقی و مهم قلمداد می‌شود به طوری که اگر به درستی وارد مرحله اجرا شود همه اقشار جامعه می‌توانند از مزایای بی‌شمار آن بهرمند شوند پس همت جمعی در این راستا باید شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: توزیع عادلانه امکانات درمانی، خودداری از تجویز آزمایش‌ها و رادیولوژی‌های بی‌مورد، ایجاد شرایط کاری برابر برای پزشکان و .... از جمله مزایای این طرح به شمار می‌رود بنابراین انتظار وجود دارد پزشکان در این ارتباط همکاری خوبی به معرض نمایش بگذارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه با اجرای موفق این طرح، نظام سلامت کشورمان از ساختار بهتری برخوردار می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر نظام سلامت، بهداشت و درمان کشورمان از چارچوب مناسب برخوردار نیست، پس می‌طلبد در این ارتباط تدابیر لازم اتخاذ شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پزشکان، پرستاران و ماماها در این ارتباط نقش بارزی دارند، بیان داشت: این قشر از جامعه در راستای اجرای موفق طرح مذکور وارد عمل شوند بنابراین باید اطلاعات خود را در ارتباط با وظایف و حقوق خود ارتقاء دهند تا حضور و مشارکت آنها موثر واقع شود.

فتاحی اظهار داشت: تعدادی از پزشکان با وجودی که از تبحر و تخصص کافی برخوردار هستند همچنین با در نظر گرفتن وجدان و اخلاق حرفه‌ای کار می‌کنند ولی متاسفانه ناشناخته باقی مانده و مراجعه‌کننده زیادی ندارند چنانچه طرح مذکور به خوبی اجرا شود شرایط کار برابر و عادلانه برای همه پزشکان کشور ایجاد می‌شود و هر کس در زمینه تحصیلات و تخصص خود به خدمت کردن مشغول می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha