یك متخصص رفتارشناسی جنسی گفت در برخی از آمارها تا ‪ ۷۰‬درصد طلاق‌ها ناشی از ارتباطات نامناسب جنسی است.

دكتر "عفت السادات مرقاتی خوئی" متخصص رفتار شناسی جنسی از استرالیا در حاشیه سمینار اختلالات جنسی در گفت و گو با  ایرنا گفت در ایران آمار دقیقی وجود ندارد ولی برخی از تحقیقات انجام شده نشان‌دهنده می‌دهد كه ریشه اصلی درصد بسیار بالایی از طلاقها به مشكلات و اختلالات جنسی مربوط می‌شود.

وی گفت برخی باورهای اشتباه كه در این خصوص وجود دارد باعث شده كه بسیاری از افراد، مشكلات و اختلالاتی كه با آن مواجه هستند را بیان نكنند حتی اگر این موضوع به از هم پاشیدن زندگی آنها بیانجامد.

دكتر خوئی یادآور شد وجود برخی مشكلات فرهنگی، اجتماعی و روانپزشكی كه در زمینه اختلالات جنسی وجود دارد باعث شده اطلاعات مردم در این خصوص بسیار اندك باشد و بسیاری از مردم ندانند در صورت وجود چنین مشكلاتی به كجا باید مراجعه كرد.

در سمینار بررسی اختلالات جنسی كه روز پنجشنبه در تهران تشكیل شد، این كارشناس با تاكید بر آموزش‌های مرتبط در كلاس‌های مشاوره‌ای پیش از ازدواج گفت می‌توان با آگاهی دادن به مردم و راه‌اندازی كلینیك‌های مشاوره‌های جنسی تا حدی از این مشكلات كاست.

یكی از این مراكز، مركز مشاوره جهت بررسی اختلالات عملكرد جنسی است كه با حضور روانپزشكان و متخصصان رفتار شناسی جنسی به افراد مشاوره می‌دهد.

برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توان با شماره ‪ ۲۲۸۳۵۰۲۰‬تماس گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha