چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 60046

تقریبا همه ما علاقه‌مند هستیم که خیلی سریع و موثر وزن خود را کاهش دهیم و معمولا نیز برای شروع و بعنوان سریعترین و آسانترین روش به سایت‌های اینترنتی مراجعه می‌کنیم.

عوارض مهم کاهش وزن سریع بر روی بدن

سلامت نیوز : تقریبا همه ما علاقه‌مند هستیم که خیلی سریع و موثر وزن خود را کاهش دهیم و معمولا نیز برای شروع و بعنوان سریعترین و آسانترین روش به سایت‌های اینترنتی مراجعه می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بسیاری از سایت‌های مختلف روشهای گوناگون و متنوعی را برای کاهش وزن ارائه می‌کنند اما تقریبا هیچ یک از این سایت‌ها درباره اثرات مضر و عوارض جانبی کاهش وزن سریع بر روی بدن مطلبی منتشر نمی‌کنند.کارشناسان تغذیه و سلامت تاکید دارند که راه‌حل‌های لاغری فوری معمولا مضر هستند و به بدن آسیب می‌رسانند مهمترین عوارض جانبی کاهش سریع وزن برای بدن عبارتند از:

- سلولیت: این واژه به ایجاد چین و چالهای پوستی در ناحیه شکم، ران‌ها و پاها اطلاق می‌شود. معمولا کاهش یا افزایش سریع وزن از عوامل اصلی بروز این چال‌های پوستی و سلولیت هستند.

- افزایش وزن: ممکن است در اثر رژیم‌های سخت و شدید وزن شما ناگهان به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند اما بدن در این حالت تلاش می‌کند که در شرایط کمبود ویتامین‌ها و املاح معدنی، کالری بیشتری جمع کند. در این وضعیت نخوردن بیش از اینکه مفید باشد به بدن آسیب می‌رساند و چه بسا که موجب افزایش وزن ناگهانی می‌شود.

- سوء تغذیه: این حالت در صورت بی تعادلی در رژیم غذایی بروز می‌کند.

- افزایش احساس گرسنگی: اگر مدت طولانی چیزی نخورید ولع خوردن غذاهای چرب و سرخ کرده در شما تشدید می‌شود و اگر خود را زیاد گرسنه نگه دارید، پرهیز از مصرف این غذاها تقریبا غیرممکن می‌شود.

- کمبود انرژی: فقدان مواد مغذی در بدن در پی رژیم‌های سخت عامل کمبود انرژی است و در این شرایط احساس خستگی شدید می‌شود.

- ریزش مو: کمبود پروتئین‌ها و ریزمغذی‌ها هم چنین می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

- افسردگی: گرسنگی طولانی مدت از عوامل ایجاد کننده احساس افسردگی است.

- سخن آخر: وزن کم کردن مثل خوردن یک تکه کیک ساده و راحت نیست بنابراین با رژیم‌های غیراستاندارد و روش‌های بی‌منطق به بدن خود آسیب نرسانید. موثرترین شیوه برای لاغر شدن ترکیب ورزش با رژیم غذایی مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha