سلامت نیوز : یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: درمان نکردن سینوزیت قارچی منجر به خوردگی استخوان‌های چشم و مغز می‌شود.

دکتر مریم جالسی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: سینوزیت‌های قارچی حدود 5 تا 10 درصد از سینوزیت‌های مزمن را تشکیل می‌دهند که در برخی نقاط کشور به دلیل مرطوب بودن محیط شایع‌تر هستند.وی افزود: این نوع سینوزیت‌ها در استخوان‌های بین سینوس و چشم، خوردگی ایجاد می‌کنند و به این مناطق دست اندازی کرده و باعث تغییر شکل در صورت و چشم‌ها می‌شوند.

دکتر جالسی تصریح کرد: احتمال عود این نوع سینوزیت‌ها بالا هستند ولی به دلیل خطرات ذکر شده باید جراحی شوند که درمان اصلی برای آنها محسوب می‌شود. این نوع جراحی از طریق جراحی آندوسکوپی سینوس انجام می گیرد.این متخصص گوش، حلق و بینی اظهار کرد: بعد از عمل جراحی برای جلوگیری از عود اقدامات دیگری لازم است که نیازمند پیگیری بیمار برای طولانی مدت است. عود آن بستگی به رعایت‌هایی است که به بیمار داده شده و داروهایی که مصرف می‌کند.

وی با بیان اینکه این بیماری بیشتر در جنوب کشور دیده می شود افزود: عامل این بیماری قارچ‌های میکروبی است، در مواردی که سینوزیت با تغییر شکل در صورت و چشم ها همراه می شود باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کرد. اگر درمان نشود منجر به خوردگی استخوان‌های اطراف مانند چشم و مغز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha