چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 60059

دولایه و با قوام بودن، دو ویژگی مهم کفش های بهداشتی است که از انحراف پاشنه پا به سمت داخل و خارج پیشگیری می کند.

کفش های محکم، اما انعطاف پذیر بپوشیم
سلامت نیوز : کارشناس مسئول سلامت کودکان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب گفت: کفش مناسب باید در قسمت پاشنه، دو سانتی متر و در قسمت پنجه، یک و نیم سانتی متر ارتفاع داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ فاطمه صادقی با بیان اینکه پاشنه پا محل شایعی برای تغییر شکل در اندام تحتانی است، ادامه داد: میخچه، حساسیت های پوستی، درد پاشنه و زانو، خستگی زیاد، داغی و سوزش پا، هم چنین شیوع انواع ناهنجاری ها مانند انگشتان چکشی، انگشت شست کج، ناخن فرو رفته، تاول، کف پای صاف یا گود، پای پهن و احساس کمر درد، مشکلات ناشی از خرید کفش نامناسب برای کودکان است.

صادقی با اشاره به لزوم انعطاف پذیری و استحکام کف کفش، به ویژه کفش های کودکان، اظهار کرد: کفش های دارای کف خشک، ضربه را به صورت مستقیم به مفاصل و ستون فقرات وارد می کند و این در حالی است که استحکام و انعطاف پذیری کفش مانند یک ضربه گیر عمل می کند.این کارشناس مسئول سلامت کودکان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ادامه داد: رویه کفش باید چرمی و دارای سطح متوسطی از انعطاف بوده، هم چنین بسیار خشک یا نرم نباشد.

کفش های بنددار از پاهای ما مراقبت می کنند

صادقی اضافه کرد: اگرچه والدین غالبا از خرید کفش های بنددار برای کودکان خودداری می کنند، اما وجود بند، علاوه بر تنظیم کفش متناسب با تغییر شکل پا در اثر پوشش مکرر و گرما، استحکام دیواره های کفش را نیز کنترل خواهد کرد.وی تصریح کرد: پا تکیه گاه بدن بوده و ضمن انتقال نیروی وزن به زمین، این نیرو را به زانو، ستون فقرات و مفاصل نیز باز می گرداند که لزوم توجه جدی به نوع کفش را ضروری می سازد.

صادقی با اشاره به تاثیر کفش نامناسب در مشکلات جسمی و روحی کودک که پیشرفت تحصیلی و یادگیری او را تحت تاثیر قرار می دهد، تاکید کرد: نباید اولویتهایی مانند سلامت، راحتی، کیفیت و انعطاف، فدای شکل ظاهر و رنگ کفش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha