چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 60060

درد پاشنه پا عارضه‌ای شایع است و افراد زیادی به خاطر این مشكل به پزشك مراجعه می‌كنند.

علل درد در پاشنه پا
سلامت نیوز : یك ارتوپد ضمن بیان این مطلب گفت: درد پاشنه در ناحیه كف پا و ناحیه پاشنه حس می‌شود. بسیاری از مردم این بیماری را با خار پاشنه اشتباه می‌گیرند در حالی كه زمانی كه كارهای تشخیصی انجام می‌شود تكه استخوانی كه آن را خار پاشنه می‌نامیم، دیده نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دكتر سیدسعیدطباطبایی افزود: در این عارضه محل درد درست در محل اتصال غلاف كف‌پایی است. معمولا برای این دردها دو دلیل ذكر می‌شود. دلیل اول كشش غلاف كف پایی در اثر حركات و بالا و پایین رفتن است و دلیل دیگر تحت فشار قرار گرفتن عصبی است كه در آن ناحیه قرار دارد ولی در بسیاری از موارد دلیل ناشناخته است.

وی تصریح كرد: علایم این عارضه به صورت درد پاشنه در هنگام بیدار شدن و حركت است كه در هنگام حركت پس از نیم ساعت این دردها از بین می‌روند.عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت:‌ این بیماری به وزن یا جنس افراد مربوط نیست ولی اگر خانمی بالای 45 سال باشد و وزن زیادی داشته باشد و درد پاشنه نیز در هر دو پا حس شود مشكوك به روماتیسم است و باید به پزشك مراجعه كنند. در آقایان بین 25 تا 45 سال نیز می‌تواند به علت بیماری ستون مهره‌های چوب خیزرانی ایجاد شده باشد.

وی ادامه داد: برای درمان این بیماری اگر علل خاصی وجود داشته باشد باید رفع شود و درغیر این صورت یك كفی برای بیمار استفاده می‌شود كه كف پا گذاشته شده و از درد می‌كاهد. برای برخی بیماران نیز از كورتون‌درمانی استفاده می‌شود و با تزریق یك آمپول، فرد پس از دو هفته دیگر دردی حس نخواهد كرد. از دستگاه " شوك‌ویو" هم می‌توان استفاده كرد.طباطبایی با بیان این كه این عارضه اصلا به جراحی نیاز ندارد، گفت: این عارضه شایع است و در بسیاری از افراد كه به پزشكان مراجعه می‌كنند دیده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha