پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 60086

با توجه به خطر نفوذ املاح فلزی به بدن و مسمومیت در اثر استفاده مکرر از ظروف آهنی و مسی، ظروف استیل، آلومینیوم و شیشه‌ای، جایگزین مناسبی برای حفظ سلامت بدن هستند.

ظروف استیل و شیشه ای را جایگزین ظروف آهنی کنیم
سلامت نیوز : خاتون برسیاه، كارشناس آزمایشگاه مواد غذایی دانشگاه علوم پزشكی یاسوج ضمن بیان این مطلب گفت: مس قرمز به مرور زمان در مجاورت هوا اکسید می‌شود و به سبز خاکستری می‌گراید که در این حالت سلامت فرد را تهدید می کند.

املاح فلزی بافت های نرم بدن را تهدید می کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ خاتون برسیاه ادامه داد: مسمومیت فلزی با رسوب در بافت‌های نرم مانند کبد، طحال و زیر پوست، مانند یک ماده اکسید کننده عمل می کند و در تمام نقاط بدن منتشر می شود.

این كارشناس آزمایشگاه مواد غذایی با بیان اینکه استفاده مکرر از حد ظروف آهنی و مسی، متابولیسم و دسترسی به سایر مواد مغذی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، اظهار کرد: دریافت آهن، کلسیم، روی و منیزیم به میزان بیشتر از نیاز یک فرد در وعده های غذایی، می‌تواند بر روی جذب سایر مواد نیز اثر منفی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: ظروف تفلون نیز به علت ماده شیمیایی موجود در تهیه کف ظرف، سرطان زا بوده و به مرور می‌تواند مانند املاح وارد غذا شود که استفاده از این ظروف نیز از نظر بهداشتی توصیه نمی‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha