جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷
کد خبر: 60091
سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید که در نشست 2012 انجمن قلب آمریکا ارائه شده است حاکیست اگر ظاهر شما پیر و سالخورده به نظر برسد، قلبتان نیز پیری را احساس می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این مطالعه معلوم شد افرادی که از چهار مشخصه ظاهری سالخوردگی شامل پس رفتن خط مو روی شقیقه‌ها، کم شدن و طاسی روی پیشانی، چروک روی نرمه گوش و بروز لکه‌های چربی زرد اطراف پلک، سه مشخصه را دارا هستند 57 درصد بیشتر مستعد حمله قلبی و 39 درصد بیشتر مستعد ابتلا به بیماری قلبی هستند.

به گزارش ساینس دیلی، دکتر آن تیبحائرگ – هانسن کارشناس اصلی در این مطالعه و استاد زیست شیمی بالینی در دانشگاه کوپنهاگ دانمارک متذکر شد:‌ نشانه‌های ظاهری و قابل رویت پیری و سالخوردگی منعکس‌ کننده سن واقعی بیولوژیکی و فیزیولوژیکی انسان هستند.

این متخصصان با مطالعه روی 10 هزار و 885 شرکت کننده 40 سال به بالا که 45 درصد آنها را زنان تشکیل می‌دادند، به نتایج فوق دست یافتند.

بررسی‌ها نشان داد که احتمال ابتلا به حمله قلبی و بیماری قلبی با اضافه شدن هر یک از این نشانه‌های ظاهری در تمام گروه‌های سنی و در هر دو جنسیت، افزایش می‌یابد. بعلاوه بیشترین خطر متوجه افراد 70 سال به بالا است که تقریبا چند مشخصه پیری را با هم دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha