عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه هم‌اکنون درآمد بیمارستان‌ها با هزینه‌های این مراکز تطابق ندارد، گفت: متأسفانه درآمد حاصله این مراکز کفاف هزینه‌های چشمگیر را نمی‌دهد، لذا شاهد هستیم که مراکزی همچون بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌های خصوصی، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی در حال ورشکستگی هستند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه هم‌اکنون درآمد بیمارستان‌ها با هزینه‌های این مراکز تطابق ندارد، گفت: متأسفانه درآمد حاصله این مراکز کفاف هزینه‌های چشمگیر را نمی‌دهد، لذا شاهد هستیم که مراکزی همچون بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌های خصوصی، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی در حال ورشکستگی هستند.

نعمت‌الله منوچهری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به مشکلات اخیر بیمارستان‌ها در تهیه تجهیزات پزشکی و داروهای مورد نیاز، تصریح کرد:‌ متأسفانه افزایش قیمت دلار موجب افزایش بی‌رویه قیمت این محصولات شده است.

نماینده مردم پاوه، جوانمرد، ثلاث‌باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تلاطمات ارز در کشور اثر مقطعی را بر روی قیمت تجهیزات بیمارستانی گذاشته است، گفت: به‌طور حتم در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات بیمارستان‌ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی می‌تواند کمک حال بیمارستان‌ها باشد.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون حوزه سلامت کشور از یک بحران گذر می‌کند، افزود: در صورت گذر از مقطع کنونی می‌توانیم به آینده روشن این حوزه خوشبین باشیم.

این نماینده مجلس نهم، با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت و درمان باید با اتخاذ تدابیری در جهت ثبات تعرفه‌های پزشکی قدم بردارد، یاد‌آور شد: به‌طور حتم دلایل افزایش خودسرانه تعدادی از بیمارستان‌ها قانع کننده است، اما این وزارتخانه باید با مدیریت  مشکلات را برطرف کند.

منوچهری با انتقاد ازتعلق نگرفتن ارز دولتی برای واردات تجهیزات پزشکی، گفت: متأسفانه بانک مرکزی، تعلل زیادی برای اختصاص ارز دولتی برای واردات تجهیزات کرده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون درآمد بیمارستان‌ها با هزینه‌های این مراکز تطابق ندارد، تصریح کرد: متأسفانه درآمد حاصله این مراکز کفاف هزینه‌های چشمگیر را نمی‌دهد، لذا شاهد هستیم که مراکزی همچون بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌های خصوصی، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی در حال ورشکستگی هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر لزوم تهیه و اختصاص اقلام و محصولات پزشکی به بیمارستان‌ها تأکید کرد و گفت: یکی دیگر از راه‌های حمایت وزارت بهداشت و درمان از بیمارستان‌ها افزایش تعرفه‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha