سلامت نیوز: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران از اعلام جدیدترین تغییرات لیست داروها و مکمل‌های دوپینگی برای سال 2013 تا 20 روز دیگر خبر داد.

لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حدود 20 روز دیگر جدیدترین تغییرات لیست داروها و مکمل‌های دوپینگی اعلام خواهد شد.

وی افزود: فدراسیون پزشکی ورزشی ایران در حال حاضر آخرین تغییرات و لیست نهایی داروها و مکمل‌های دوپینگی را در حال ترجمه است که همزمان با دیگر کشورهای جهان این لیست جدید برای سال 2013 اطلاع‌رسانی می‌شود.

پورکاظمی ادامه داد: هر سال تغییراتی در لیست داروها و مکمل‌های دوپینگ صورت می‌گیرد و این به آن دلیل است که شرایط دنیای ورزش به دلیل رقابت‌های نزدیک در زمینه دوپینگ بسیار سختگیرانه‌تر می‌شود.

مرگ ناگهانی ورزشکاران به دلیل استعمال سیگار

وی با اشاره به اینکه سرطان ریه یک سرطان خاموش و بدون درد به حساب می‌آید، افزود: این در شرایطی است که در ورزش‌های قهرمانی ورزشکاران باید سعی کنند به هیچ عنوان از سیگار، چپق و قلیان استفاده نکنند زیرا مغز برای بهترین عکس‌العمل‌ها به اکسیژن مناسب نیاز دارد و استعمال دخانیات می‌تواند باعث کندی رسیدن اکسیژن به مغز شود.

پورکاظمی با بیان اینکه یکی از علت‌های مرگ‌های ناگهانی نیز سیگار است، خاطرنشان کرد: از عمده‌ترین دلایل ابتلا به سرطان حنجره استعمال سیگار و مصرف الکل است که می‌تواند باعث سرطان‌های زبان و دهان نیز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha