سلامت نیوز: نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که موارد عود بیماری بروسلوز با افزایش سن به ویژه پس از سنین بالای 60 سال، به طور قابل ملاحظه ای بیشتر می شود.

کمال بشارتی اصل متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  سالانه موارد متعددی از بیماری بروسلوز در جهان و از جمله در ایران گزارش می شود که میانگین سن ابتلا به این بیماری در مناطق مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه درمان های متعددی برای بیماری بروسلوز پیشنهاد شده است، تصریح کرد: در بیماری بروسلوز به طور عمده از درمان آنتی بیوتیکی استفاده می شود که البته نوع آنتی بیوتیک مصرفی و مدت زمان مصرف آن در این بیماری به طور دقیق مشخص و معلوم نیست.

بشارتی اصل افزود: پس از درمان های آنتی بیوتیکی، عود مجدد موارد بیماری به میزان زیادی دیده می شود که این موضوع می تواند دلایل مختلفی همچون درمان دارویی ناقص در طول دوره بیماری داشته باشد.

وی با اشاره به میزان عود مجدد بیماری بروسلوز و ارتباط آن با سن، تاکید کرد: نتایج یک تحقق در کشورمان نشان داده است که موارد عود بیماری بروسلوز با افزایش سن به ویژه پس از سنین بالای 60 سال، به طور قابل ملاحظه ای بیشتر می شود.

بشارتی اصل یاد آور شد: بر طبق نتایج این تحقیق میزان عود مجدد بیماری بروسلوز در درمان های طولانی تر کمتر از درمان های کوتاه مدت است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین میزان عوارض دارویی ناشی از مصرف داروهای آنتی بیوتیکی در طولانی مدت، میان مدت و حتی کوتاه مدت چندان بالا نیست و می توان این عوارض دارویی را با تمهیدات به موقع و مناسب کنترل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha