سلامت نیوز: معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران از فعالیت شبانه روزی گرمخانه های پایتخت در ایام برف و بخبندان خبر داد.

رضا جاگیری در گفت و  گو با پانا بیان کرد: خدمات متفاوتی در  گرمخانه های شهرداری ارائه می شود که از آن جمله می توان به خدمات اولیه مراقبتی شامل تغذیه، اسکان، مراقبت بهداشتی و درمان اورژانسی به صورت رایگان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: گرمخانه های شهرداری با آغاز فصل سرما و در شرایط خاص به صورت 24 ساعته پذیرای افراد بی خانمان است و  در موقعیت های ویژه محدودیت زمانی برای ورود متقاضیان اقامت در این مراکز وجود ندارد. همچنین هیچ محدودیتی برای مراجعه افراد تکراری به گرمخانه ها در نظر گرفته نشده است و هر داوطلبی می تواند شب ها به این اماکن مراجعه کند.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در خصوص ساعت کار گرمخانه ها خاطرنشان کرد: فعالیت گرمخانه‌ها شبانه است و افراد بی‌خانمان را در ساعات شب تا صبح پذیرش می‌کند، اما اگر یخبندان و یا بارش شدیدی رخ دهد، گرمخانه‌ها در آن ایام شبانه‌روزی می‌شود.

جاگیری میانگین آمار  افراد بی‌خانمانی که روزانه توسط شهرداری جمع‌آوری می‌شوند را 300 نفر اعلام کرد و توضیح داد: شمار زیادی از متقاضیان گرمخانه ها افراد تکراری هستند و بخش دیگری را نیز بی خانمان هایی تشکیل می دهند که خودشان به گرمخانه ها مراجعه می کنند.

وی تاکید کرد: با آغاز فصل سرما شاهد افزایش واحدهای گشتی شهرداری خواهید بود و  به همین منظور تعداد تیم‌های گشتی از 30 واحد به 42 واحد افزایش یافته است و با برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد هستیم تا امسال زمستان بی خانمان ها را تحت حمایت قوی تری قرار دهیم و  عملکرد بهتری در حوزه ساماندهی بی‌خانمان‌ها صورت خواهد گرفت.

به گزارش پانا، بنا به گفته جاگیری در حال حاضر ظرفیت گرمخانه ها در تهران به دلیل پذیرش معتادان بی خانمان با محدودیت مواجه است و از سوی دیگر شهرداری تهران ناچار است که معتادان پرخطر بی‌خانمی که جمع‌آوری می‌کند را هم در گرمخانه‌ها پذیرش کند. در حالی که اگر ستاد مبارزه با مواد مخدر این افراد را در مراکز بازپروری پذیرش کند، ظرفیت گرمخانه‌های تهران برای بی‌خانمان‌ها کافی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha