جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 60116
سلامت نیوز: پزشکان در یک آزمایش جدید به تکنیکی اساسی و موثر برای کند کردن روند پیشرفت سرطان پروستات در مردان دست یافته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ایسنا، در تکنیک جدید آزمایشات لازم برای حمله به آن دسته از سلول‌های غیرسرطانی که محرک رشد تومور هستند برای نخستین بار با موفقیت انجام گرفته است.

پزشکان در این روش با تغییر نحوه رفتار این سلول‌ها موسوم به «فیبروبلاست‌ها» توانستند سرعت رشد سرطان پروستات را در موش‌های نر کاهش دهند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، فیبروبلاست‌ها در مجاورت سلول‌های سرطانی قرار می‌گیرند و هر چند خودشان سرطانی نیستند اما موجب رشد سلول‌های سرطانی و در نتیجه پیشرفت بیماری می‌شوند.

کارشناسان معتقدند که تکنیک جدید می‌تواند تحولی اساسی در زمینه درمان سرطان پروستات باشد. این کارشناسان می‌گویند: تکنیک جدید در آینده نزدیک کارآیی فوق العاده‌ای برای درمان مردان مبتلا به این سرطان خواهد داشت.

دکتر اکسل تامسون از متخصصان واحد شورای مطالعات پزشکی در ادینبورگ در همین رابطه خاطرنشان ساخت: حمله به فیبروبلاست‌ها که کنترل رشد سلول‌های سرطانی را در اختیار دارند، می‌تواند به کشف روش‌های درمانی جدید و موثرتر و در عین با عوارض جانبی کمتر برای معالجه مبتلایان به سرطان پروستات منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha