سلامت نیوز: مدیر کل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی از راه اندازی نخستین مرکز درمانی شیشه ویژه زنان در چیتگر خبر داد.

دکتر فرید براتی سده در گفت و گو با پانا، اظهار کرد: نخستین مرکز اقامتی درمان تخصصی شیشه ویژه زنان در منطقه چیتگر افتتاح شده است و در حال حاضر ظرفیت این مرکز درمانی 70 نفر است. این طرح در مراحل اولیه و بررسی و در قالب پایلوت قرار دارد و چنانچه این طرح خروجی مثبتی در پی داشته باشد، قطعا گسترش آن در دستور کار بهزیستی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: این مرکز تخصصی درمان شیشه مبتنی بر درمان اجتماع مدار( TC) است و این سیستم درمانی ساختاری منظم دارد و درمان سه ماه به طول می انجامد و در این سه ماه مددجویان با شیوه های زندگی جدید بدون مواد آشنا می شوند و این نوع از زندگی را تجربه می کنند و در این زمینه با حضور روانشناسان و روانپزشکان آموزش می بینند.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در ادامه توضیح داد: یکی از برنامه های ویژه ای که در درمان اجتماع مدار مورد دقت قرار می گیرد،  آموزش مهارت های زندگی به مددجویان است و آن ها  توسط تیم های درمانی و  روانکاوی تحت معالجه و آموزش قرار می گیرند تا پس از خروج از این مراکز بتوانند به زندگی عادی بازگردند.

براتی خاطرنشان کرد: وضعیت مددجویان حتی پس از ترخیص نیز پیگیری می شود و درمانگران سازمان بهزیستی، مددجویان را به حال خود رها نکرده بلکه وضعیت آن ها همچنان مورد رصد قرار دارد.

وی یادآور شد: مراکز TC از مدت ها پیش در سازمان بهزیستی فعال است و با تجدید نظر و اصلاحاتی درصدد بهبود کیفیت خدمات رسانی آن هستیم و چنانچه استان های دیگرنیز نیاز به مراکز اقامتی اجتماع مدار داشته باشند، مجوز راه اندازی آن ها به شکل مستقل صادر می شود.

نخستین مرکز اقامتی درمان تخصصی شیشه ویژه زنان در منطقه چیتگر تهران در راستای ترک و حمایت از معتادان به شیشه راه اندازی شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha