سلامت نیوز: چهاردهمین مانور سراسری زلزله هشتم آذرماه با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی در مدارس کشور برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با هدف ایجاد آمادگیهای لازم در برابر زلزله و در نهایت کاهش تلفات و خسارات ناشی از آن، هشتم آذرماه در دو مرحله پناه گیری و خروج برگزار می شود.

دانش اموزان و مربیان در مرحله پناه گیری به محض آغاز پخش آژیر از رادیو سراسری، در مکان های مناسب مانند زیر میز، گوشه دیوارهای داخلی( در کلاس)، کنار دیوارهای داخلی(در راهروها) و دور از دیوارها (در حیاط) پناه گرفته و تا اتمام آژیر در آن محل باقی می مانند.

در مرحله خروج نیز پس از اتمام آژیر، دانش آموزان کلاسهای مختلف با راهنمایی معلمان، به نوبت و بدون هجوم، کلاس را ترک کرده و در وسط حیاط جمع می شوند.

اجرای این دو مرحله که بدون هزینه مالی انجام می گیرد، اصول اساسی مانور را تشکیل داده و اجرای موارد دیگر مانند عملیات امداد و نجات، اطفای حریق، تخریب ساختمان و ... جزو مراحل فرعی این مانور است.

چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با همکاری پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعیت هلال احمر و سازمان صدا و سیما اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha