سلامت نیوز: با اجرای برنامه پزشك خانواده و سطح بندی بیماران، دیگر مراجعات به شهر های بزرگ، مانند تهران كم شده و مسئله اسكان همراهان بیماران نیز برطرف می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛دكتر حسن امامی رضوی،‌ با بیان این كه مسئله همراهان بیمار تبدیل به مسئله پیچیده ای در بیمارستان های دولتی شده است، اظهار داشت: به دلیل این كه بیمارستان ها كمبود نیروهای ارائه كننده خدمت مانند پرستار، بیماریار و كمك بهیار دارند، به منظور مراقبت و تهیه وسایل مورد نیاز بیماران از همراهان آنان كمك می خواهند كه البته این موضوع باعث می شود كه امور اجرایی بیماران مختل شود.

وی علت دیگر زیاد بودن همراهان بیمار را زیادی مراجعات از شهرستان ها به بیمارستان های شهر های بزرگ مانند تهران عنوان كرد و تصریح كرد: اگر برنامه نظام مراقبت نیروی انسانی كامل شود و بحث به بیماریار و كمك بهیار در بیمارستان ها به اندازه كافی وجود داشته باشد میزان حضور همراهان در بیمارستان ها كم می شود.

وی خاطرنشان كرد: البته برای وضعیت موجود بیمارستان ها، طراحی هایی صورت گرفته كه توسط خیرین در خارج از سیستم بیمارستان ها و یا داخل آنها امكاناتی فراهم شود.

تصویب آیین نامه جذب گردشگر سلامت

معاون درمان در ادامه از تصویب آیین نامه جذب گردشگر سلامت خبر داد و گفت: این آیین نامه را در وزارت بهداشت تدوین كردیم و با همكاری سازمان گردشگری و میراث فرهنگی تصویب شد.

وی با اشاره به این كه آیین نامه جذب گردشگر سلامت دارای دو بخش است، گفت: در بخش اول شرایط، ضوابط و توانمندی بیمارستان هایی كه می توانند پذیرش گردشگر سلامت داشته باشند در آیین نامه دیده شده و بخش دیگر گروهی هستند كه جذب گردشگر سلامت را در خارج از كشور انجام می دهند.

معاون درمان بیان كرد: افرادی هستند كه به آنها اجازه داده می شود كه به خارج از كشور بروند و یا در داخل كشور تبلیغات انجام دهند و گردشگر سلامت را جذب كرده و به این بیمارستان ها معرفی كنند این افراد از وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی مجوز می گیرند.

دكتر امامی رضوی ادامه داد:‌ در حال حاضر از كشورهای مختلف، گردشگر سلامت داریم و این ها گروه هایی هستند كه یا به منظور درمان و یا با اهداف مذهبی و گردشگری وارد كشور می شوند.

وی افزود: برای گروهی كه به منظور زیارت وارد كشور می شوند و به شهر های مذهبی مانند مشهد و قم رفت و آمد بیشتری دارند تدابیر و برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha